Paul di Resta doufá, že Force India bude v nadcházejících závodech rychlejší než McLaren, uznává ale, že vzhledem k vývojovým schopnostem britského soupeře to bude náročné.
Force India se svým vozem VJM06 a jeho rychlostí v úvodu letošní sezóny příjemně překvapila. Adrian Sutil s Paulem di Restou dojeli v Austrálii na sedmém a osmém místě, v Malajsii však kvůli problémům se svým systémem uchycení kol o šanci na body přišli a ze závodu předčasně odstoupili.
V šampionátu jsou přesto stále před McLarenem. Skot věří, že si to s ním budou moci rozdávat i v nejbližších dvou závodech v Číně a v Bahrajnu: "Prokázali jsme, jak na tom momentálně jsme, ale těžko říci, zda v této pozici budeme po dalších dvou závodech. Vůči McLarenu mám velký respekt. Ačkoliv se nyní trápí, dokážou vyvíjet."
"Budeme však tlačit na to, abychom se před nimi udrželi. Naše výkonnost je zatím lepší, než lidé očekávali, mnohem lepší, než snad lidé mohou během dvou týdnů překonat," myslí si pilot Force Indie.
Jeho tým navíc díky svému vývoji také dosáhne pokroky: "Přes to, co se přihodilo v Malajsii, jsme si díky naší výkonnosti z víkendu odnesli velká pozitiva, takže se do Číny a do Bahrajnu těším. Rád bych si myslel, že máme o něco více poznání o svém voze, abychom ho dokázali zrychlit."
V Malajsii musela Force India oba vozy stáhnout, přesto se v šampionátu před McLarenem udržela(foto: Sahara Force India)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.