Automobilka Infiniti včera oznámila, že trojnásobného mistra světa Sebastiana Vettela jmenovala do pozice ředitele výkonnosti (Director of Performance).
Infiniti oznámilo včera na autosalónu v New Yorku, že Vettel s nimi rozšíří svou spolupráci. Podle automobilky byl "ústřední postavou vývoje Infiniti Q50 od jeho prvopočátků." Poskytoval zpětnou vazbu o dynamice šasi, o výkonnosti a ovladatelnosti. Nyní bude mít na vývoji budoucích modelů ještě větší podíl.
Automobilce vypomáhá i testovací pilot Red Bullu Sebastian Buemi, jenž testoval s Q50 v počátečních fázích jeho vývoje na Nürburgringu a také během předsezónních testů F1 ve španělské Barceloně.
Šéf Infiniti Johan de Nysschen uvedl: "Sebastianův talent a schopnosti za volantem jsou nezpochybnitelné a jeho role při vývoji vozů Infiniti se již prokázala jako neocenitelná."
Vettel ke svému jmenování dodává: "Jsem rád, že mohu rozšířit svůj vztah s Infiniti a stát se jejich ředitelem výkonnosti. Pomoc při vývoji Infiniti Q50 pro mne byla velmi odlišným druhem jízdních povinností, ale přistoupil jsem k ní stejně, jako to dělám u vozu F1. Těším se na užší spolupráci s Infiniti při vývoji jejich dalších budoucích vozů."
Sebastian Vettel se po závodu v Malajsii dočkal odměny: Infiniti jej jmenujesvým ředitelem výkonnosti (foto: Red Bull Racing)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.