Dle bývalého jezdce McLarenu, Johna Watsona, by měl Red Bull zakázat Sebastianovi Vettelovi start v jednom závodu za neuposlechnutí týmových příkazů v Malajsii.
Vettel včera ignoroval příkaz, dle kterého měl zůstat za Markem Webberem a předjel ho 13 kol před cílem závodu. "Jedninou smysluplnout cestou, jak ho naučit poslouchat, je říci mu 'jeden závod nepojedeš'," řekl John Watson pro BBC Radio 4. "Vím, že kdyby jiní jezdci v jiných týmech neuposlechli týmový příkaz, tak by byli suspenodávni nebo dokonce vyhozeni."
Severní Ir, kterému je dnes už 66 let a který vyhrál pět Grand Prix a v šampionátu roku 1982 byl celkově třetí, tak reagoval na včerejší situaci z Malajsie mezi jezdci Red Bullu. Během závodu, který Webber vedl od 6. kola, se trojnásobný mistr světa, Sebastian Vettel, několikrát svého týmu dožadoval, aby ho nechal předjet Webbera.
Nicméně odpověď od týmu byla jednoznačná, šéf stáje, Christian Horner, pak označil chování Vettela jako "hloupé". Nicméně Vettel týmový příkaz neuposlechl a Webbera předjel vnějškem ve 4. zatáčce po posledních zastávkách v boxech. Dle Watsona tak došlo k podkopání autority Hornera.
Vettel "nahání" Webbera
"Pokud Christian Horner znovu nepotvrdí svoji autoritu - protože ta byla včera Vettelem totálně podryta - tak jeho pozice v týmu nebude přesně tou, kterou by být měla. Jediný závěr, který z toho můžu vyvodit, je, že by měli Vettelovi zakázat start v dalším závodě. Nemůžete mu odebrat body a dát je Markovi. To už je historií a Sebastian tak má tento sedmi bodový benefit. Nemůžete mu dát pokutu - byla by to pro něj zcela nepodstatná pokuta - jedinou smysluplnou cestou, jak ho přimět k poslouchání je říct mu 'jeden závod nepojedeš'."
Po nedělním závodu Horner řekl, že si u Red Bullu celou situaci budou muset vyříkat "za zavřenými dveřmi". Na otázku, jestli došlo k podrytí autority Hornera, tiskový mluvčí Red Bullu řekl: "S tím si musí poradit Christian spolu s jezdci. Tým úspěšně vede již dlouhou dobu a jsem si jistý, že v tom bude pokračovat."
John Watson během VC Pacifiku v Aidě roku 1983
Watson také dodal, že tímto incidentem určitě utrpělo notoricky turbulentní partnerství Webbera a Vettela a pro tým by tak mohlo být těžké přinutit tyto dva jezdce později v sezoně spolupracovat. "Myslím, že jakmile jim vychladnou hlavy, tak tým je dá zase trochu dohromady, ale Webber si to bude celou sezonu pamatovat, bude to hodně popudivé pro vztah. Nevím, o jakou podporu Sebastianovi Vettelovi bude moci být Mark Webber požádán, pokud by k něčemu takovému v budoucnosti mělo dojít."
Gerhard Berger, který závodil mezi lety 1990 a 1992 u McLarenu, řekl, že Vettel ukazoval bezohlednost, která charakterizuje nejlepší jezdce sportu. "Abyste třikrát nebo čtyřikrát vyhráli světový šampionát, tak musíte být hodně sobečtí. Tito jezdci mají hodně velký zabijácký instinkt. Nemohou následovat svůj mozek, musí prostě dělat to, co jim říká jejich instinkt," řekl pro BBC Radio 5 live. "Je to část vettelova úspěchu a nikdo - ani týmový kolega, ani týmový šéf - to nezmění."
Mark Webber po závodě řekl, že si chce během tří volných týdnů odpočinout při surfování a přemýšlení. "Myslím si, že to pro mě bude dobrá medicína. Ale v posledních 15 kolech jsem měl v mysli hodně věcí. Abych byl upřímný, uvidíme, jestli ta medicína bude stačit."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.