Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nebylo ignorování týmových příkazů Sebastianem Vettelem náhodné. Úřadující mistr světa vzal záměrně situací do svých rukou a neposlechl to, na čem se domluvili.
Ačkoliv se Vettel týmu a Webberovi omluvil za to, co se stalo, s tím, že jeho vzepření se týmovým příkazům nebylo úmyslné, Horner o tom není přesvědčený.
Na dotaz, proč tým nepožádal Vettela, aby odčinil svůj otevřený odpor a svou pozici ke konci závodu nepřenechal Webberovi, šéf týmu odpověděl: "Opravdu si myslíte, že kdybychom mu řekli, aby zpomalil a předal místo zpět, že by to udělal?"
"Nemělo to smysl. Svým manévrem dal jasně najevo svůj záměr. Věděl, o čem jsme hovořili. Komunikovali jsme s ním, rozhodl se to ignorovat. Dal svůj vlastní zájem před stanovisko týmu. Byl zaměřený na ten osmibodový rozdíl mezi druhým a prvním místem, což bylo špatné. Připustil, že to bylo špatné," těžce hledá slova Horner.
Vysvětlil, že oba pilot měli po svých zastávkách ve 43. kole držet své pozice. Obával se totiž, že vzájemným soubojem budou riskovat vyšší degradaci pneumatik a případnou zastávku navíc proti svým nejbližším pronásledovatelům z Mercedesu.
"Když vozy jezdí těsně za sebou, ničí to pneumatiky. Víme, že jsme byli po celý víkend s pneumatikami na hraně a to, co jsme si nepřáli, bylo, aby nám došly, a my jsme podstoupili zbytečné riziko. Z pohledu týmu jsme se snažili závod od poslední zastávky do jeho konce zvládnout.
V této části sezóny to mělo smysl zajistit 43 bodů. Když těm dvěma dovolíte mezi sebou z pohledu týmu závodit, tak akorát v této fázi šampionátu podstupujete zbytečné riziko. Sebastian se očividně zaměřil na těch osm bodů a rozhodl se vzít věci do svých rukou. Omluvil se svému týmu a omluvil se Markovi, a to je celé," vysvětluje šéf Red Bullu.
Webberova reakce na předjetí Vettelem
Vzájemně si o tom po závodě pohovořili a doufá, že to budou moci hodit za hlavu: "Hovořili jsme s oběma piloty, já jsem s nimi také mluvil. Sebastian se omluvil Markovi i týmu. Takže jsme uskutečnili naši obvyklou pozávodní schůzku a nyní se budeme soustředit na příští závod."
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.