Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nebylo ignorování týmových příkazů Sebastianem Vettelem náhodné. Úřadující mistr světa vzal záměrně situací do svých rukou a neposlechl to, na čem se domluvili.
Ačkoliv se Vettel týmu a Webberovi omluvil za to, co se stalo, s tím, že jeho vzepření se týmovým příkazům nebylo úmyslné, Horner o tom není přesvědčený.
Na dotaz, proč tým nepožádal Vettela, aby odčinil svůj otevřený odpor a svou pozici ke konci závodu nepřenechal Webberovi, šéf týmu odpověděl: "Opravdu si myslíte, že kdybychom mu řekli, aby zpomalil a předal místo zpět, že by to udělal?"
"Nemělo to smysl. Svým manévrem dal jasně najevo svůj záměr. Věděl, o čem jsme hovořili. Komunikovali jsme s ním, rozhodl se to ignorovat. Dal svůj vlastní zájem před stanovisko týmu. Byl zaměřený na ten osmibodový rozdíl mezi druhým a prvním místem, což bylo špatné. Připustil, že to bylo špatné," těžce hledá slova Horner.
Vysvětlil, že oba pilot měli po svých zastávkách ve 43. kole držet své pozice. Obával se totiž, že vzájemným soubojem budou riskovat vyšší degradaci pneumatik a případnou zastávku navíc proti svým nejbližším pronásledovatelům z Mercedesu.
"Když vozy jezdí těsně za sebou, ničí to pneumatiky. Víme, že jsme byli po celý víkend s pneumatikami na hraně a to, co jsme si nepřáli, bylo, aby nám došly, a my jsme podstoupili zbytečné riziko. Z pohledu týmu jsme se snažili závod od poslední zastávky do jeho konce zvládnout.
V této části sezóny to mělo smysl zajistit 43 bodů. Když těm dvěma dovolíte mezi sebou z pohledu týmu závodit, tak akorát v této fázi šampionátu podstupujete zbytečné riziko. Sebastian se očividně zaměřil na těch osm bodů a rozhodl se vzít věci do svých rukou. Omluvil se svému týmu a omluvil se Markovi, a to je celé," vysvětluje šéf Red Bullu.
Webberova reakce na předjetí Vettelem
Vzájemně si o tom po závodě pohovořili a doufá, že to budou moci hodit za hlavu: "Hovořili jsme s oběma piloty, já jsem s nimi také mluvil. Sebastian se omluvil Markovi i týmu. Takže jsme uskutečnili naši obvyklou pozávodní schůzku a nyní se budeme soustředit na příští závod."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.