Šéfdesigner Sauberu, Matt Morris, byl překvapen rozdílem vedoucích týmu a týmů z středu pole během víkendové Grand Prix Austrálie.
Švýcarský tým šel do víkendu s vysokými očekáváními. Nicméně Nico Hülkenberg do závodu kvůli prosakujícímu palivu ani neodstartoval. Esteban Gutierrez dokázal získat pouze 13. pozici. Ačkoliv tedy víkend nenaplnil očekávání Sauberu, tak Morris věří, že by Hülkenberg byl schopen bojovat někde na úrovni vozů Force India.
"Určitě nás v pátek v Melbourne překvapilo, když jsme viděli některá auta tak daleko vpředu. Když se podíváte na to, kdy dokončily Force Indie, tak s nimi Nico klidně mohl bojovat, což by opravdu nebylo tak špatné. Nemyslím si, že bychom byli tak daleko, jak jsme skončili," řekl Matt Morris pro britský Autosport.
"Střed pole je hodně vyrovnaný, ale možná, že špička je trochu dále, než jsme si původně mysleli. Sepang je ale okruh, na kterém si všichni budou možná o trochu blíže a potom dostaneme lepší obrázek." Morris však připouští, že Sauber musí na C32 odvést ještě určitou práci, aby snížil odstup na špičku. Dodává však, že tým si není úplně jistý tím, jak na tom přesně jsou, protože Hülkenberg do závodu ani neodstartoval.
Matt Morris měl v loňské sezoně více důvodů k úsměvu, zde v Číně 2012(foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemůžu říci, že bych byl s výkonem auta spokojený a není to to, kde jsme na začátku sezony chtěli být. Určitě máme na víc, než na 13. místo, ale jsou zde některé oblasti, ve kterých víme, že se musíme zlepšit. Bohužel z tohoto závodu o autě nemáme moc dobré reference.
Kdyby Nico mohl odstartovat, tak bychom věděli lépe, jak na tom jsme. Nemáme žádný zásadní problém. Musíme z toho jen dostat větší výkon a je tady ještě nějaká možnost."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.