Šéfdesigner Sauberu, Matt Morris, byl překvapen rozdílem vedoucích týmu a týmů z středu pole během víkendové Grand Prix Austrálie.
Švýcarský tým šel do víkendu s vysokými očekáváními. Nicméně Nico Hülkenberg do závodu kvůli prosakujícímu palivu ani neodstartoval. Esteban Gutierrez dokázal získat pouze 13. pozici. Ačkoliv tedy víkend nenaplnil očekávání Sauberu, tak Morris věří, že by Hülkenberg byl schopen bojovat někde na úrovni vozů Force India.
"Určitě nás v pátek v Melbourne překvapilo, když jsme viděli některá auta tak daleko vpředu. Když se podíváte na to, kdy dokončily Force Indie, tak s nimi Nico klidně mohl bojovat, což by opravdu nebylo tak špatné. Nemyslím si, že bychom byli tak daleko, jak jsme skončili," řekl Matt Morris pro britský Autosport.
"Střed pole je hodně vyrovnaný, ale možná, že špička je trochu dále, než jsme si původně mysleli. Sepang je ale okruh, na kterém si všichni budou možná o trochu blíže a potom dostaneme lepší obrázek." Morris však připouští, že Sauber musí na C32 odvést ještě určitou práci, aby snížil odstup na špičku. Dodává však, že tým si není úplně jistý tím, jak na tom přesně jsou, protože Hülkenberg do závodu ani neodstartoval.
Matt Morris měl v loňské sezoně více důvodů k úsměvu, zde v Číně 2012(foto: Sauber Motorsport AG)
"Nemůžu říci, že bych byl s výkonem auta spokojený a není to to, kde jsme na začátku sezony chtěli být. Určitě máme na víc, než na 13. místo, ale jsou zde některé oblasti, ve kterých víme, že se musíme zlepšit. Bohužel z tohoto závodu o autě nemáme moc dobré reference.
Kdyby Nico mohl odstartovat, tak bychom věděli lépe, jak na tom jsme. Nemáme žádný zásadní problém. Musíme z toho jen dostat větší výkon a je tady ještě nějaká možnost."
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.