Úvodní závod sezony byl pro Sauber zklamáním. Kvůli problému s palivovým systémem Nico Hülkenberg do Velké ceny Austrálie vůbec nenastoupil. Tým nyní zkoumá, co se stalo a německý pilot bude v Malajsii startovat s novým šasi.
Do startu úvodního závodu sezony zbývala hodina a půl, když mechaniky Sauberu připravující vůz na Velkou cenu Austrálie překvapilo palivo vytékající z auta Nica Hülkenberga. Podle týmu šlo o problém s palivovým systémem, který je přímo za jezdcem a kvůli bezpečnosti tak Němec do závodu vůbec nenastoupil.
"Muselo něco prasknout v nádrži. Je to něco, s čím jsem se za dvacet let nesetkal," cituje manažera Sauberu Beata Zehndera F1Zone.
Vůz C32 byl poslán na podrobné zkoumání zpět do Švýcarska a v Malajsii bude pětadvacetiletý Němec závodit s novým šasi. Další náhradní vůz si prý Sauber nechá z továrny v Hinwillu poslat co nejdříve.
Hülkenberg byl svým debutem za tým pochopitelně hořce zklamán, avšak nikoho neobviňuje. "Takové věci se stávají," uvedl po závodě. Nejvíce jej zklamalo, že neměl šanci najet cenné kilometry. Nyní už se těší do Malajsie.
Hülkenberga čeká první závod, Sauber zkoumání problému (foto: Sauber Motorsport AG)
"Malajsie má v porovnání s Melbourne jinou charakteristiku. Je to rychlý okruh s dlouhými rychlými zatáčkami, což by našemu vozu mělo vyhovovat. Pro závodníky je Sepang vždy výzvou kvůli vysokým teplotám a vlhkosti.
Nakonec je zde vždy šance, že bude i pršet, což by mohlo být zajímavé, obzvlášť na startu závodu," uvedl. Cílem Sauberu je zisk bodů a to s oběma svými vozy.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.