MELBOURNE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku sezóny 2013 před Velkou cenou Austrálie zajel Sebastian Vettel s Red Bullem, Felipemu Massovi na Ferrari scházelo 78 tisícin sekundy.
Týmy během úvodního tréninku za vyšších teplot testovali chování nových směsí Pirelli i spoustu novinek na voze.
Jako první zajel měřené kolo po 38 min Ricciardo (1:36,089), o nejrychlejší čas se chvíli přetahoval s Vergnem. Hrátky jezdců Toro Rosso utnul o 13 min později Kimi Raikkonen časem 1:29,029 a 1:28,095 min.
Půl hodiny před koncem se do čela posunul Alonso (1:27,547), aby jej o chvíli později překonal úřadující mistr světa s Red Bullem (1:27,320 min). Na chvíli ho o vedení ještě připravil Massa (1:27,289 min), Vettel na středně tvrdé směsi však brzy kontroval o 78 tisícin rychlejším kolem (1:27,211 min).
Čtvrtý nejlepší čas zajel Hamilton s Mercedesem, za ním se seřadili Webber s Raikkonenem a týmovým kolegou Rosbergem. Na konci roštu předstihly oba vozy Marussie Caterhamy.
Počty ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 312,1 km/hod; 2. Pérez - 312,1; 3. Button - 311,8; 4. Hülkenberg - 311,7; 5. Rosberg - 311,5; 6. Raikkonen - 308,9; 7. Grosjean - 308,5; 8. Chilton - 307,4.
Přehled všech kol: zde (PDF).
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.