Úřadující mistr světa Sebastian Vettel uvedl, že nemá ponětí o tom, jak si jeho tým stojí ve srovnání s ostatními týmy.
"Jsem moc rád, že začneme tento ročník, protože chceme zjistit, jak na tom jsme. Myslím, že v této fázi o tom nemáme ponětí, takže to bude dobré konečně na to přijít," řekl dnes Vettel v Melbourne, kde prvním závodem vypukne sezóna Formule 1.
Na konci testů připustil, že Red Bull nezvládl celý svůj program. Nyní je podle něj připraven tak dobře, jak to jen jde: "V továrně jsme odvedli spoustu práce a přijeli jsme s tím, co si myslíme, že je nejlepší. Zítra uvidíme, jestli jsme se vydali správným směrem.
Je jasné, kde chceme být. Víme, že to bude těžké, protože pole bude velmi vyrovnané. V této fázi však opravdu nevíme, jak na tom jsme, protože nevíme, jak na tom jsou ostatní," pokračuje pilot Red Bullu.
Sebastian Vettel s novým Red Bullem v Barceloně (foto: Red Bull Racing)
Tři tituly jej nikterak nezvýhodňují: "První titul byl velmi, velmi zvláštní, protože poté již necítíte ten tlak, jelikož jste prokázali spíše sobě než komukoliv jinému, že na to máte.
Poté jsme měli znovu dva fantastické roky, navzájem velmi odlišné, ale ve skutečnosti nemyslíme na to, co se stalo loni či v posledních třech letech. Momentálně máme nula bodů. Všichni mají stejnou šanci," dodává Vettel.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.