Jedním z hlavních problémů německé automobilky v loňském roce byl špatný management pneumatik a v důsledku toho jejich přehřívání. Piloti Mercedesu tak často museli absolvovat o zastávku více, nežli konkurence.
Z pohledu sezony 2012 hrály pneumatiky klíčovou roli. Komu se povedlo správně pochopit jejich chování a přizpůsobit se vysoké degradaci, mohl slavit úspěch - jako jsme mohli vidět na příkladu Pastora Maldonada v Barceloně, či Sergia Péreze na Monze.
Ovšem byli zde i tací, kteří se nedokázali zcela adaptovat, a se správným nastavením bojovali po celou loňskou sezonu – jako v případě Mercedesu. Avšak podle technického ředitele německé automobilky Boba Bella se tento problém již podařilo identifikovat a zdárně vyřešit.
„Ačkoli se to na trati moc neprojevilo – a můžeme strávit celý den debatováním o tom, proč tomu tak bylo – získali jsme během loňské sezony mnoho poznatků o chování pneumatik a o tom, jak je správně zvládat,“ řekl Bell.
„Sice se to přímo neodrazilo na naší výkonnosti, ale za tím může stát něco jiného. Každopádně do sezony vstupujeme s celkem dobrým porozuměním toho, co máme zlepšit, aby se tyto problémy již neopakovaly. A doufejme, že nyní všem dokážeme, že jsme se přes zimu vydali tím správným směrem.“
Pneumatiky Pirelli pro rok 2013 (foto: Pirelli)
Jedním dechem ale Bell dodává, že nové pneumatiky pro rok 2013 dozajista způsobí nové problémy: „Pirelli připravilo nové směsi a nové konstrukce, takže si nemyslím, že potíže s pneumatikami jsou nadobro zažehnány. [Nové pneumatiky] jsou nestálé, nejsou jednoduché na pochopení. I letos to bude velice složité,“ uznává.
„Ale pro všechny týmy bude situace stejná – každý se s tím bude muset vypořádat po svém. A bude to dozajista menší šok, než před startem loňské sezony,“ uzavírá Bell.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.