Jedním z hlavních problémů německé automobilky v loňském roce byl špatný management pneumatik a v důsledku toho jejich přehřívání. Piloti Mercedesu tak často museli absolvovat o zastávku více, nežli konkurence.
Z pohledu sezony 2012 hrály pneumatiky klíčovou roli. Komu se povedlo správně pochopit jejich chování a přizpůsobit se vysoké degradaci, mohl slavit úspěch - jako jsme mohli vidět na příkladu Pastora Maldonada v Barceloně, či Sergia Péreze na Monze.
Ovšem byli zde i tací, kteří se nedokázali zcela adaptovat, a se správným nastavením bojovali po celou loňskou sezonu – jako v případě Mercedesu. Avšak podle technického ředitele německé automobilky Boba Bella se tento problém již podařilo identifikovat a zdárně vyřešit.
„Ačkoli se to na trati moc neprojevilo – a můžeme strávit celý den debatováním o tom, proč tomu tak bylo – získali jsme během loňské sezony mnoho poznatků o chování pneumatik a o tom, jak je správně zvládat,“ řekl Bell.
„Sice se to přímo neodrazilo na naší výkonnosti, ale za tím může stát něco jiného. Každopádně do sezony vstupujeme s celkem dobrým porozuměním toho, co máme zlepšit, aby se tyto problémy již neopakovaly. A doufejme, že nyní všem dokážeme, že jsme se přes zimu vydali tím správným směrem.“
Pneumatiky Pirelli pro rok 2013 (foto: Pirelli)
Jedním dechem ale Bell dodává, že nové pneumatiky pro rok 2013 dozajista způsobí nové problémy: „Pirelli připravilo nové směsi a nové konstrukce, takže si nemyslím, že potíže s pneumatikami jsou nadobro zažehnány. [Nové pneumatiky] jsou nestálé, nejsou jednoduché na pochopení. I letos to bude velice složité,“ uznává.
„Ale pro všechny týmy bude situace stejná – každý se s tím bude muset vypořádat po svém. A bude to dozajista menší šok, než před startem loňské sezony,“ uzavírá Bell.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.