Dnešní testovací den v Barceloně byl ovlivněn deštěm a chladnými teplotami. Nejpilnějším pilotem na trati byl nováček Esteban Gutiérrez v Sauberu.
Esteban Gutiérrez dnes v Barceloně dokončil 96 kol a i přes nepřízeň počasí tak vrchovatě využil čas, který mohl strávit ve voze. Jeho nejrychlejší čas měl hodnotu 1:26,239, což byl pátý nejrychlejší čas.
Dnešní den za sebe označil jako perfektní. "Jako nováček si myslím, že to bylo pozitivní. Když vezmu v úvahu, že jsem neznal vůz za těchto podmínek, bylo to pro mě perfektní, zajezdit si v takovém počasí, protože to bylo mezi suchem a mokrem. Jezdili jsme na mokrých, přechodných a byla to kombinace různých obtížných podmínek a to si myslím bylo pozitivní," uvedl Mexičan.
"Bylo to užitečné, protože jsem nikdy neřídil formuli 1 v takových podmínkách. Byl to pro mě i pro tým zajímavý den. Bylo důležité vyzkoušet si podmínky, kdy trať osychala, cítit tu změnu, protože to můžu zažít v závodě. Dnes jsem se toho hodně naučil. Bylo to přesně to, co jsem potřeboval," nechal se slyšet.
Gutiérrez dvakrát způsobil červené vlajky, když vyjel mimo trať. Přiznal však, že měl od týmu povoleno jen na hraně.
"Jel jsem na hraně, to je normální. Je důležité cítit ten limit. Tým dokonce zmínil, že na to mám šlápnout, krok za krokem a že to mám povoleno. Je důležité to pocítit. Byl jsem na trati jen dvakrát během testů a dnes to byla dobrá zkušenost," upozornil.
Příští týden jej čekají poslední testy, opět v Barceloně. Gutiérrez se za volant posadí první a třetí den. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg jej vystřídá den druhý a čtvrtý.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.