Už nejenom pneumatiky motají týmům hlavu. Také nová standardizovaná řídící jednotka, kterou dodává všem týmům McLaren, nefunguje, jak by měla. Spousta týmů má problémy se sledováním svých vozů na dráze. Je to jako za starých časů motorsportu. Přenos dat z vozu do boxů nefunguje.
V F1 nejsou jenom jednotné pneumatiky. Také řídící jednotka pochází od jednoho výrobce. McLaren Electronic Systems (MES) zrovna před nedávnem prodloužil svoji smlouvu o další 3 roky. V minulých letech přitom týmy s jejich systémem neměly prakticky žádný problém.
MES musel s ohledem na turbomotory v roce 2014 svůj software přepracovat - dá se říct, že je to vstup do hybridní éry. Budoucí pohonné jednotky budou požadovat daleko větší množství dat na zpracování než je tomu u současných motorů. Proto v McLarenu vytvořili nový software. "Máme tak rok čas na to, abychom vychytali případné nedostatky," říká zástupce FIA.
Na ty [nedostatky] jsme nemuseli dlouho čekat. Týmy v boxech nedostávají z vozů na trati žádná data. Je to jako za starých časů. Jakmile vyjede vůz z garáže, tak obrazovky týmů zčernají. "Nemůžeme s naším vozem komunikovat," dosvědčuje manažer Williamsu, Dickie Stanford.
A protože tímto problémem byly více či méně postiženy všechny týmy, tak musel MES nahrát starý software z roku 2012. Ten už funguje. Během testů totiž není nic důležitějšího, než permanentně sbírat data. Teď se zase část po části zkouší vyměnit software z roku 2012 za nový, aby se zjistilo, kde je chyba: "Každý den je nový upgrade. Jsme si jistí, že v Melbourne bude vše fungovat bezchyby," říká šéf přes motory u Ferrari, Luca Marmorini.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.