Už nejenom pneumatiky motají týmům hlavu. Také nová standardizovaná řídící jednotka, kterou dodává všem týmům McLaren, nefunguje, jak by měla. Spousta týmů má problémy se sledováním svých vozů na dráze. Je to jako za starých časů motorsportu. Přenos dat z vozu do boxů nefunguje.
V F1 nejsou jenom jednotné pneumatiky. Také řídící jednotka pochází od jednoho výrobce. McLaren Electronic Systems (MES) zrovna před nedávnem prodloužil svoji smlouvu o další 3 roky. V minulých letech přitom týmy s jejich systémem neměly prakticky žádný problém.
MES musel s ohledem na turbomotory v roce 2014 svůj software přepracovat - dá se říct, že je to vstup do hybridní éry. Budoucí pohonné jednotky budou požadovat daleko větší množství dat na zpracování než je tomu u současných motorů. Proto v McLarenu vytvořili nový software. "Máme tak rok čas na to, abychom vychytali případné nedostatky," říká zástupce FIA.
Na ty [nedostatky] jsme nemuseli dlouho čekat. Týmy v boxech nedostávají z vozů na trati žádná data. Je to jako za starých časů. Jakmile vyjede vůz z garáže, tak obrazovky týmů zčernají. "Nemůžeme s naším vozem komunikovat," dosvědčuje manažer Williamsu, Dickie Stanford.
A protože tímto problémem byly více či méně postiženy všechny týmy, tak musel MES nahrát starý software z roku 2012. Ten už funguje. Během testů totiž není nic důležitějšího, než permanentně sbírat data. Teď se zase část po části zkouší vyměnit software z roku 2012 za nový, aby se zjistilo, kde je chyba: "Každý den je nový upgrade. Jsme si jistí, že v Melbourne bude vše fungovat bezchyby," říká šéf přes motory u Ferrari, Luca Marmorini.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.