Už nejenom pneumatiky motají týmům hlavu. Také nová standardizovaná řídící jednotka, kterou dodává všem týmům McLaren, nefunguje, jak by měla. Spousta týmů má problémy se sledováním svých vozů na dráze. Je to jako za starých časů motorsportu. Přenos dat z vozu do boxů nefunguje.
V F1 nejsou jenom jednotné pneumatiky. Také řídící jednotka pochází od jednoho výrobce. McLaren Electronic Systems (MES) zrovna před nedávnem prodloužil svoji smlouvu o další 3 roky. V minulých letech přitom týmy s jejich systémem neměly prakticky žádný problém.
MES musel s ohledem na turbomotory v roce 2014 svůj software přepracovat - dá se říct, že je to vstup do hybridní éry. Budoucí pohonné jednotky budou požadovat daleko větší množství dat na zpracování než je tomu u současných motorů. Proto v McLarenu vytvořili nový software. "Máme tak rok čas na to, abychom vychytali případné nedostatky," říká zástupce FIA.
Na ty [nedostatky] jsme nemuseli dlouho čekat. Týmy v boxech nedostávají z vozů na trati žádná data. Je to jako za starých časů. Jakmile vyjede vůz z garáže, tak obrazovky týmů zčernají. "Nemůžeme s naším vozem komunikovat," dosvědčuje manažer Williamsu, Dickie Stanford.
A protože tímto problémem byly více či méně postiženy všechny týmy, tak musel MES nahrát starý software z roku 2012. Ten už funguje. Během testů totiž není nic důležitějšího, než permanentně sbírat data. Teď se zase část po části zkouší vyměnit software z roku 2012 za nový, aby se zjistilo, kde je chyba: "Každý den je nový upgrade. Jsme si jistí, že v Melbourne bude vše fungovat bezchyby," říká šéf přes motory u Ferrari, Luca Marmorini.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.