Týmy mají problémy se standardní řídící jednotkou

McLaren
McLaren, foto: McLaren
iM2 22. února 2013 00:01
Sdílej:

Už nejenom pneumatiky motají týmům hlavu. Také nová standardizovaná řídící jednotka, kterou dodává všem týmům McLaren, nefunguje, jak by měla. Spousta týmů má problémy se sledováním svých vozů na dráze. Je to jako za starých časů motorsportu. Přenos dat z vozu do boxů nefunguje.

V F1 nejsou jenom jednotné pneumatiky. Také řídící jednotka pochází od jednoho výrobce. McLaren Electronic Systems (MES) zrovna před nedávnem prodloužil svoji smlouvu o další 3 roky. V minulých letech přitom týmy s jejich systémem neměly prakticky žádný problém.

MES musel s ohledem na turbomotory v roce 2014 svůj software přepracovat - dá se říct, že je to vstup do hybridní éry. Budoucí pohonné jednotky budou požadovat daleko větší množství dat na zpracování než je tomu u současných motorů. Proto v McLarenu vytvořili nový software. "Máme tak rok čas na to, abychom vychytali případné nedostatky," říká zástupce FIA. 

Na ty [nedostatky] jsme nemuseli dlouho čekat. Týmy v boxech nedostávají z vozů na trati žádná data. Je to jako za starých časů. Jakmile vyjede vůz z garáže, tak obrazovky týmů zčernají. "Nemůžeme s naším vozem komunikovat," dosvědčuje manažer Williamsu, Dickie Stanford.

A protože tímto problémem byly více či méně postiženy všechny týmy, tak musel MES nahrát starý software z roku 2012. Ten už funguje. Během testů totiž není nic důležitějšího, než permanentně sbírat data. Teď se zase část po části zkouší vyměnit software z roku 2012 za nový, aby se zjistilo, kde je chyba: "Každý den je nový upgrade. Jsme si jistí, že v Melbourne bude vše fungovat bezchyby," říká šéf přes motory u Ferrari, Luca Marmorini.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.