Sebastian Vettel vyvrací jakékoliv pochybnosti týkající se spolehlivosti Red Bull poté, co včera způsobil přerušení testování.
Pilot Red Bullu zastavil na konci boxové uličky po zastávce kvůli uvolněné matce kola. K mechanikům preventivně zajel kvůli vyšetření poklesu tlaku hydrauliky. Přes ztrátu času na dráze ujel včera 84 kol (391 km) a předvedl druhé nejrychlejší kolo (1:22,197 min).
"Nebylo to nic dramatického, drobnosti," popisuje Vettel své včerejší problémy. "Nejprve jsme museli vůz zastavit, protože jsme si nebyli jisti - zpozorovali jsme nějaký pokles tlaku.
"Pak ke konci dne to vypadalo, jako by nebylo kolo řádně upevněno, takže jsem musel znovu zastavit a způsobit vyvěšení červených vlajek. Měli jsme nějaké potíže se spolehlivostí, proto jsme neujeli tolik kol, kolik jsme chtěli. Je však lepší, když k tomu dochází spíše dnes než v Austrálii," vysvětluje úřadující mistr světa.
"S vozem jsme velmi spokojeni - s vyvážením, s tím, jak se chová. Dopoledne jsme absolvovali několik kratších jízd s novými pneumatikami a o trochu menším množstvím paliva. Odpoledne to byl jiný příběh. Je celkem těžké něco vyčíst z časů, protože pneumatiky jsou velmi dominantním faktorem," dodává Vettel.
Sebastian Vettel se včera potýkal s drobnými problémy, o spolehlivost Red Bullu se však nebojí(foto: Red Bull Racing)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.