Překvapivé zprávy dnes přicházejí od týmu Mercedes v kategorii DTM. Podle nich, je jisté, že Robert Kubica byl vyřazen ze seznamu jezdců pro letošní sezónu této kategorie.
Když minulý měsíc Kubica testoval pro německou značku závodních vozů, mluvil Toto Wolff o „řádných testech v řádném závodním autě“. Vrátka si ale nechal otevřená. Byl si totiž vědom limitů, které Robert Kubica po své nehodě při závodech v rally má: „Uvidíme, jak se vše vyvine,“ prohlásil tehdy nový závodní ředitel Mercedes motorsportu.
Pro Roberta Kubicu byla možnost závodit v silničních automobilových závodech velkou nadějí. Po svém zranění pravé paže totiž není schopen na sto procent zvládnout řízení jednosedadlového vozu.
Mercedes dnes jmenoval šest jezdců, kteří budou v jejich barvách jezdit v sérii DTM, Polákovo jméno mezi nimi ale chybí. Místo něj se v závodech budeme setkávat s Ralfem Schumacherem, Gary Paffettem, Robertem Merhim, Christianem Vietorisem, Robertem Wickensem a nováčkem Danielem Juncadellou.
Garáží Mercedesu občas zazní ale také jméno Nica Rosberga. Ten se má stát novým rádcem juniorů: „Těším se na jejich progres, možná těm mladým střelám budu moci dát jednu dvě rady,“ potvrdil svou fukci Rosberg.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.