Sebastian Vettel tvrdí, že Red Bull neplýtvá svým časem a nestará se o pokrok svých soupeřů. Důvěřuje svým vlastním vývojovým plánům.
Zatímco některé z konkurenčních týmů F1 radikálněji upravily své monoposty pro sezónu 2013, na vítězném RB9 se mnoho změn neobjevilo. Ve včerejším testování se před úřadujícího mistra v závěru dostali Rosberg, Räikkönen i Alonso - to mu však žádné starosti nedělá.
"Tento okruh byl vždy dobrým indikátorem toho, zda máte dobré auto či nikoliv, ale v této fázi je stále velmi brzy na hodnocení toho, jak si stojíme ve srovnání se zbytkem. Abych byl upřímný, vůbec nás to nevzrušuje. Máme spoustu věcí, které se odehrávají v naši garáži," uvedl Vettel.
Přiznává, že RB9 je mírnou evolucí vozu z loňského posledního závodu, jenže díky usilovnému vývoji během sezóny 2012 až do samotného závěru se od loňského auta testovaného před sezónou hodně liší.
Sebastian Vettel s Red Bullem RB9 včera v Barceloně(foto: Red Bull Racing)
"To, co máme zde, je víceméně auto, které jsme měli v Brazílii, zkrátka jen další pokrok. Myslím si ale, že jsme vůz v minulé sezóně hodně vylepšili, takže jsme s ním mnohem spokojenější než zde před rokem.
Dnes jsme podle mě v dobré formě. S vozem a vyvážením jsem celkem spokojený, o hodně spokojenější než loni na začátku," dodává Vettel.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.