Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová se pro oficiální web F1 rozhovořila o změnách v týmu, očekáváních pro nadcházející sezonu i situaci kolem platících jezdců.
Sauber minulý rok udělal krok vpřed a svými výkony mnohdy příjemně překvapoval. Letos začíná švýcarský tým znovu, s novou jezdeckou dvojicí. Podle šéfky týmu Moniši Kaltenbornové to však není tak výrazná změna.
"Není to zase tak radikální změna ve srovnání s minulými roky. Esteban (Gutierréz) je závodník, kterého známe, což je velký rozdíl. Nejenže jsme ho pozorovali a podporovali, také jsme s ním efektivně spolupracovali během jeho začátků, což je výhoda oproti tomu, když pilota neznáte vůbec. Známe jeho silné a slabé stránky a on na druhou stranu zná tým a ví, jak funguje a co může očekávat," popisuje.
"S Nicem (Hülkenbergem) je to jiná situace. Ale u něj máme oproti minulé jezdecké sestavě výhodu v tom, že je to zkušený závodník. Takže ta změna není tak radikální, jak by se mohlo zdát," komentuje situaci. Od německého pilota očekává, že si bude udržovat výkony, které ukazoval loni a které ji velmi zaujaly.
"To je něco, co nám loni chybělo. Naše efektivita v tomto směru nebyla příliš vysoká. V něm vidíme sílu, která dokáže využít potenciál našeho vozu. Loni jsme z mnoha směrů slyšeli, že máme potenciál, ale nebyli jsme schopni jej využít a přetavit jej v body. Od Nica očekáváme, že přesně to udělá," nechala se slyšet Kaltenbornová.
Nadějné vyhlídky? I tak vidí situaci Sauberu šéfka týmu (foto: Sauber Motorsport AG)
Doufá proto v ještě lepší výsledky, než které Sauber předvedl loni. "Hlavním důvodem je v první řadě auto, které má základ ve voze z roku 2012. Zaměřili jsme se na eliminaci chyb, které jsme cítili. Za druhé také tým, který je stabilní a dále se rozvíjí. K tomu si myslím, že máme piloty, kteří mohou využít tento potenciál," těší se na boje o přední příčky.
Uvedla také, že nechápe, proč by status platícího pilota v F1 nemohl být brán stejně jako v nižších sériích, kde je finanční podpora běžná a nemluví se o tom. Je si však vědoma toho, že s poplatky a ekonomickou situací nejen menších týmů je třeba něco udělat. Zároveň však dodává, že odchod zkušených a talentovaných jezdců právě kvůli penězům není dobrý vývoj.
"F1 potřebuje nejlepší závodníky a ne nezbytně ty s penězi. Na druhou stranu musíme být féroví k mladým jezdcům a ne je hned považovat za platící piloty. Každý, kdo přichází do F1 je na vysoké úrovni a pokud je jen limitovaný počet sedaček, potom každý pochopitelně hledá tu nejlepší variantu," upozorňuje Kaltenbornová.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.