Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová se pro oficiální web F1 rozhovořila o změnách v týmu, očekáváních pro nadcházející sezonu i situaci kolem platících jezdců.
Sauber minulý rok udělal krok vpřed a svými výkony mnohdy příjemně překvapoval. Letos začíná švýcarský tým znovu, s novou jezdeckou dvojicí. Podle šéfky týmu Moniši Kaltenbornové to však není tak výrazná změna.
"Není to zase tak radikální změna ve srovnání s minulými roky. Esteban (Gutierréz) je závodník, kterého známe, což je velký rozdíl. Nejenže jsme ho pozorovali a podporovali, také jsme s ním efektivně spolupracovali během jeho začátků, což je výhoda oproti tomu, když pilota neznáte vůbec. Známe jeho silné a slabé stránky a on na druhou stranu zná tým a ví, jak funguje a co může očekávat," popisuje.
"S Nicem (Hülkenbergem) je to jiná situace. Ale u něj máme oproti minulé jezdecké sestavě výhodu v tom, že je to zkušený závodník. Takže ta změna není tak radikální, jak by se mohlo zdát," komentuje situaci. Od německého pilota očekává, že si bude udržovat výkony, které ukazoval loni a které ji velmi zaujaly.
"To je něco, co nám loni chybělo. Naše efektivita v tomto směru nebyla příliš vysoká. V něm vidíme sílu, která dokáže využít potenciál našeho vozu. Loni jsme z mnoha směrů slyšeli, že máme potenciál, ale nebyli jsme schopni jej využít a přetavit jej v body. Od Nica očekáváme, že přesně to udělá," nechala se slyšet Kaltenbornová.
Nadějné vyhlídky? I tak vidí situaci Sauberu šéfka týmu (foto: Sauber Motorsport AG)
Doufá proto v ještě lepší výsledky, než které Sauber předvedl loni. "Hlavním důvodem je v první řadě auto, které má základ ve voze z roku 2012. Zaměřili jsme se na eliminaci chyb, které jsme cítili. Za druhé také tým, který je stabilní a dále se rozvíjí. K tomu si myslím, že máme piloty, kteří mohou využít tento potenciál," těší se na boje o přední příčky.
Uvedla také, že nechápe, proč by status platícího pilota v F1 nemohl být brán stejně jako v nižších sériích, kde je finanční podpora běžná a nemluví se o tom. Je si však vědoma toho, že s poplatky a ekonomickou situací nejen menších týmů je třeba něco udělat. Zároveň však dodává, že odchod zkušených a talentovaných jezdců právě kvůli penězům není dobrý vývoj.
"F1 potřebuje nejlepší závodníky a ne nezbytně ty s penězi. Na druhou stranu musíme být féroví k mladým jezdcům a ne je hned považovat za platící piloty. Každý, kdo přichází do F1 je na vysoké úrovni a pokud je jen limitovaný počet sedaček, potom každý pochopitelně hledá tu nejlepší variantu," upozorňuje Kaltenbornová.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.