Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová se pro oficiální web F1 rozhovořila o změnách v týmu, očekáváních pro nadcházející sezonu i situaci kolem platících jezdců.
Sauber minulý rok udělal krok vpřed a svými výkony mnohdy příjemně překvapoval. Letos začíná švýcarský tým znovu, s novou jezdeckou dvojicí. Podle šéfky týmu Moniši Kaltenbornové to však není tak výrazná změna.
"Není to zase tak radikální změna ve srovnání s minulými roky. Esteban (Gutierréz) je závodník, kterého známe, což je velký rozdíl. Nejenže jsme ho pozorovali a podporovali, také jsme s ním efektivně spolupracovali během jeho začátků, což je výhoda oproti tomu, když pilota neznáte vůbec. Známe jeho silné a slabé stránky a on na druhou stranu zná tým a ví, jak funguje a co může očekávat," popisuje.
"S Nicem (Hülkenbergem) je to jiná situace. Ale u něj máme oproti minulé jezdecké sestavě výhodu v tom, že je to zkušený závodník. Takže ta změna není tak radikální, jak by se mohlo zdát," komentuje situaci. Od německého pilota očekává, že si bude udržovat výkony, které ukazoval loni a které ji velmi zaujaly.
"To je něco, co nám loni chybělo. Naše efektivita v tomto směru nebyla příliš vysoká. V něm vidíme sílu, která dokáže využít potenciál našeho vozu. Loni jsme z mnoha směrů slyšeli, že máme potenciál, ale nebyli jsme schopni jej využít a přetavit jej v body. Od Nica očekáváme, že přesně to udělá," nechala se slyšet Kaltenbornová.
Nadějné vyhlídky? I tak vidí situaci Sauberu šéfka týmu (foto: Sauber Motorsport AG)
Doufá proto v ještě lepší výsledky, než které Sauber předvedl loni. "Hlavním důvodem je v první řadě auto, které má základ ve voze z roku 2012. Zaměřili jsme se na eliminaci chyb, které jsme cítili. Za druhé také tým, který je stabilní a dále se rozvíjí. K tomu si myslím, že máme piloty, kteří mohou využít tento potenciál," těší se na boje o přední příčky.
Uvedla také, že nechápe, proč by status platícího pilota v F1 nemohl být brán stejně jako v nižších sériích, kde je finanční podpora běžná a nemluví se o tom. Je si však vědoma toho, že s poplatky a ekonomickou situací nejen menších týmů je třeba něco udělat. Zároveň však dodává, že odchod zkušených a talentovaných jezdců právě kvůli penězům není dobrý vývoj.
"F1 potřebuje nejlepší závodníky a ne nezbytně ty s penězi. Na druhou stranu musíme být féroví k mladým jezdcům a ne je hned považovat za platící piloty. Každý, kdo přichází do F1 je na vysoké úrovni a pokud je jen limitovaný počet sedaček, potom každý pochopitelně hledá tu nejlepší variantu," upozorňuje Kaltenbornová.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.