Felipe Massa se svým Ferrari dnes v Jerezu zajel nejrychlejší čas. Přesto však zůstává obezřetný.
První den ve španělském Jerezu zajel nejrychlejší čas Jenson Button v McLarenu. Druhý den jej překonal Romain Grosjean v Lotusu a dnes se v tabulce na prvním místě objevil Felipe Massa ve Ferrari. I přesto, že byl dnes o sekundu rychlejší, než Jenson Button v úterý, Massa stále obdivuje Britův čas.
"Stále věřím, že jeho kolo bylo neuvěřitelné. Vyjel první den ráno na špinavou trať s tvrdou sadou pneumatik a vůbec... Pořád věřím, že to bylo hodně rychlé kolo. Také jsem ale první den neměl auto, které by zvládlo zajet stejný čas. Ani jsme se o to nesnažili a určitě si teď mnozí říkají to samé o mě. Ale my jsme vylepšili auto a každý den našli něco, kde jsem se mohl zlepšit. Myslím, že jsem zajel dobré kolo, ale jak jsme na tom, to si budeme jisti až na začátku šampionátu," okomentoval dění v Jerezu Massa.
Massa věří, že Ferrari našlo správnou cestu (foto: Scuderia Ferrari)
"Je vždy pěkné skončit a vidět, že máte nejrychlejší vůz, ale abych pravdu řekl, nic to neznamená. Samozřejmě, pokud bych byl poslední, je to frustrující a navíc s pocitem tlaku kolem velkého týmu a tak, ale být první je pěkné. Je to dobrý pocit... ale jak jsem řekl, je to jen první týden testování a upřímně jsem si jistý, že je zde na trati mnoho hodně, hodně rychlých aut. Nevím, jestli jsme opravdu v té pozici pro první závod, potřebujeme se i nadále zlepšovat," upozornil Massa.
Ferrari během testů hodně pracovalo na aerodynamice a Massa uvedl, že je povzbudivé, že jejich vůz prokázal schopnost se v průběhu týdne zlepšovat.
"Když dáte dohromady zlepšení, která jsme udělali den po dni, myslím, že to byly tři pozitivní dny a domnívám se, že byly velmi důležité pro vývoj vozu, abychomm se vydali správným směrem," uvedl Brazilec.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.