V Austrálii - jak už to před zahájením každé sezóny bývá - se opět probírají vysoké poplatky za pořádání závodů. Bernie Ecclestone je však klidný a o žádných úlevách nepřemýšlí.
Tamější média po zhlédnutí důvěrných dokumentů poprvé zveřejnila částku, kterou vláda platí za pořádání závodu Formule 1. Ecclestonovi putuje do kapsy 30 milionů dolarů (kolem 575 mil. Kč), přičemž se suma až do roku 2015 každou sezónu zvyšuje o pět procent.
Podle ministra cestovního ruchu Loiuse Ashera jsou tato čísla "příliš vysoká." Ecclestone však v rozhovoru pro místní rádio 3AW reagoval: "Možná se nejedná o pravdivé údaje."
Poté uvedl, že obchod s ním uzavírají proto, že sami chtějí: "Je to na nich, ne? Nemůžu je k podepsání smlouvy nutit, dělají to ze své vlastní vůle. Neměli by si stěžovat poté, co ji podepíšou," nelíbí se Berniemu australská kritika.
Letecký pohled na závodní dráhu v Melbourne (foto: Marussia Racing)
Výkonný ředitel pořádající společnosti Australian Grand Prix Corporation - Andrew Westacott, stojí za Ecclestonem: "Melbournští by si měli uvědomit, že velké podniky nerostou na stromech. Jejich uspořádání stojí spoustu peněz," řekl pro Herald Sun.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.