Robert Kubica v rozhovoru pro F1 Racing uvedl, že se jeho stav zlepšuje a že věří ve svůj návrat do Formule 1.
V rozhovoru pro F1 Racing dal Kubica jasně najevo, že snahy o návrat do Formule 1 nevzdal. Polský pilot byl po nehodě v italské rally v roce 2011 nucen F1 opustit, avšak i díky testování a rally se prý jeho stav stále zlepšuje a on proto věří, že se bude moci vrátit.
"Stále věřím, že se mohu vrátit. Není to jen sen. Teď se potýkám s omezením a mám problém s řízením vozu s jednou sedačkou, ale ty potíže jsou menší, než to vypadá zvenčí. Věci se zlepšují. Nebylo to tak před šesti měsíci a nebylo to tak ani před třemi měsíci. A díky rally a testování na závodní dráze se moje kondice pomalu zlepšuje. Stále mám však před sebou dlouhou cestu," uvedl.
"Když nemůžete mít jednu věc, chcete to, co je k dispozici. Pro mě je nejdůležitější vidět, že mi nechybí rychlost a jsem si naprosto jistý, že mohu zase řídit konkurenceschopně," nechal se slyšet polský závodník.
V návrat Roberta Kubici věří i mnozí fanoušci (foto: Lotus F1 Team)
Největším problémem zůstává ohebnost ruky a omezená funkčnost prstů. Věří však, že i to se časem pomalu zlepší.
"Nervy potřebují hodně času a já vidím zlepšení, i když to postupuje pomalu. Jsem si jistý, že se to... nespraví, ale nebude to velký problém," řekl.
Příznal také, že pro něj není jednoduché sledovat F1. "Když jste závodil dvacet let a jednoho dne musíte přestat... není to lehké, zvlášť, když máte problémy. V léčbě mi pomáhá rally. Když sedím za volantem a nemyslím na ta omezení... To je ta nejlepší rehabilitace. Pokud budu mít štěstí, budu i nadále pracovat a ta skládanka se dá dohromady, možná jednoho dne budu řídit formuli 1," dodal Kubica.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.