Robert Kubica v rozhovoru pro F1 Racing uvedl, že se jeho stav zlepšuje a že věří ve svůj návrat do Formule 1.
V rozhovoru pro F1 Racing dal Kubica jasně najevo, že snahy o návrat do Formule 1 nevzdal. Polský pilot byl po nehodě v italské rally v roce 2011 nucen F1 opustit, avšak i díky testování a rally se prý jeho stav stále zlepšuje a on proto věří, že se bude moci vrátit.
"Stále věřím, že se mohu vrátit. Není to jen sen. Teď se potýkám s omezením a mám problém s řízením vozu s jednou sedačkou, ale ty potíže jsou menší, než to vypadá zvenčí. Věci se zlepšují. Nebylo to tak před šesti měsíci a nebylo to tak ani před třemi měsíci. A díky rally a testování na závodní dráze se moje kondice pomalu zlepšuje. Stále mám však před sebou dlouhou cestu," uvedl.
"Když nemůžete mít jednu věc, chcete to, co je k dispozici. Pro mě je nejdůležitější vidět, že mi nechybí rychlost a jsem si naprosto jistý, že mohu zase řídit konkurenceschopně," nechal se slyšet polský závodník.
V návrat Roberta Kubici věří i mnozí fanoušci (foto: Lotus F1 Team)
Největším problémem zůstává ohebnost ruky a omezená funkčnost prstů. Věří však, že i to se časem pomalu zlepší.
"Nervy potřebují hodně času a já vidím zlepšení, i když to postupuje pomalu. Jsem si jistý, že se to... nespraví, ale nebude to velký problém," řekl.
Příznal také, že pro něj není jednoduché sledovat F1. "Když jste závodil dvacet let a jednoho dne musíte přestat... není to lehké, zvlášť, když máte problémy. V léčbě mi pomáhá rally. Když sedím za volantem a nemyslím na ta omezení... To je ta nejlepší rehabilitace. Pokud budu mít štěstí, budu i nadále pracovat a ta skládanka se dá dohromady, možná jednoho dne budu řídit formuli 1," dodal Kubica.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.