Robert Kubica v rozhovoru pro F1 Racing uvedl, že se jeho stav zlepšuje a že věří ve svůj návrat do Formule 1.
V rozhovoru pro F1 Racing dal Kubica jasně najevo, že snahy o návrat do Formule 1 nevzdal. Polský pilot byl po nehodě v italské rally v roce 2011 nucen F1 opustit, avšak i díky testování a rally se prý jeho stav stále zlepšuje a on proto věří, že se bude moci vrátit.
"Stále věřím, že se mohu vrátit. Není to jen sen. Teď se potýkám s omezením a mám problém s řízením vozu s jednou sedačkou, ale ty potíže jsou menší, než to vypadá zvenčí. Věci se zlepšují. Nebylo to tak před šesti měsíci a nebylo to tak ani před třemi měsíci. A díky rally a testování na závodní dráze se moje kondice pomalu zlepšuje. Stále mám však před sebou dlouhou cestu," uvedl.
"Když nemůžete mít jednu věc, chcete to, co je k dispozici. Pro mě je nejdůležitější vidět, že mi nechybí rychlost a jsem si naprosto jistý, že mohu zase řídit konkurenceschopně," nechal se slyšet polský závodník.
V návrat Roberta Kubici věří i mnozí fanoušci (foto: Lotus F1 Team)
Největším problémem zůstává ohebnost ruky a omezená funkčnost prstů. Věří však, že i to se časem pomalu zlepší.
"Nervy potřebují hodně času a já vidím zlepšení, i když to postupuje pomalu. Jsem si jistý, že se to... nespraví, ale nebude to velký problém," řekl.
Příznal také, že pro něj není jednoduché sledovat F1. "Když jste závodil dvacet let a jednoho dne musíte přestat... není to lehké, zvlášť, když máte problémy. V léčbě mi pomáhá rally. Když sedím za volantem a nemyslím na ta omezení... To je ta nejlepší rehabilitace. Pokud budu mít štěstí, budu i nadále pracovat a ta skládanka se dá dohromady, možná jednoho dne budu řídit formuli 1," dodal Kubica.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.