Normálně týmy oznámí své jezdecké složení ještě před koncem roku, letos je tomu jinak. Týmy Force India a Caterham zatím potvrdily pouze jednoho jezdce pro sezonu 2013. Na post druhého jezdce Force India připadají v úvahu testovací jezdec týmu Jules Bianchi, bývalý pilot stáje Adrian Sutil a nebo bývalý jezdec Sauberu Kamui Kobajaši.
Stáj se stále zdráhá představit veřejnosti jméno svého druhého jezdce pro sezonu 2013. Přitom už za 3 týdny představí na Silverstone (1. února) svůj nový vůz. "Jsem překvapen, že zatím nic nebylo oznámeno. Tým řekl, že už brzy představí druhého pilota, ale kdy to bude, to nevím. Musím respektovat jejich rozhodnutí," nechal se slyšet Brit.
Dále se Paula di Resty novináři zeptali, zda-li se něco mění, když doposud nezná jméno svého budoucního parťáka: "Je to zvláštní, ale nakonec vždy se musíte zaměřit na svoji vlastní práci. Je jedno, jestli se jedná o zajištění si letenky, jednání s inženýry nebo cokoliv jiného. Znám svůj tým a svoje mechaniky. Máme nové věci, které mě naplňují optimismem, že budeme znovu silnější."
V loňské sezoně se Paulu Di Restovi celkem dařilo až do VC Japonska - získal 44 bodů a Singapuru dojel na 4. pozici. Od té doby už ale s vozem bojoval a rok zakončil velkou boračkou v samém závěru Grand Prix Brazílie. V posledních 6 Grand Prix získal bývalý jezdec Mercedesu v DTM pouze 2 body a celkově ztratil na bývalého kolegu a současného jezdce Sauberu, Nica Hülkenberga, bodů 17.
"Z nějakého důvodu mi to na konci sezony nešlo. Bohužel, v podstatě si lidé většinou pamatují konec roku, včetně mé nehody v Brazílii, než začátek sezony. Vloni jsem měl několik dobrých výkonů. V takovýchto chvílích si sáhnete hlubko, ale důležité je dostat se zpět. Doufám, že letošní rok bude povedeným rokem. Když se Vám něco nepovede, tak se chcete do vozu co nejrychleji vrátit a hodit to za hlavu. Jenže teď bylo zrovna období mezi sezonami, proto se už nemůžu dočkat, až začne testování."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.