Manažer Sauberu Beat Zehnder pěje chválu na adresu jejich bývalého pilota Sergia Péreze, který bude letos závodit za McLaren. Podle Martina Whitmarshe se toho však od Jensona Buttona bude muset ještě hodně naučit.
Pérez v některých loňských závodech předvedl výborné výkony, obzvlášť v Malajsii či v Monze, kde skončil druhý. Poté, co oznámil podepsání smlouvy s McLarenem, jenž se rozloučil s Lewisem Hamiltonem, však v posledních šesti závodech už nezískal ani bod.
"Co se týče managementu pneumatik, je přirozeným talentem. Má neuvěřitelně dobrý cit pro to, aby z pneumatik dostal to nejlepší a zároveň je udržoval při životě. Několikrát jsme to viděli. Pokud vše sedne, pak doslova létá," cituje Zehndera Auto Motor und Sport.
Před záblesky skvělé formy předváděl i chyby a nevyrovnané výkony. Stane-li se mistrem světa, to je však podle manažera Sauberu zatím ve hvězdách. Někteří členové švýcarského týmu o něm hovoří jako o netrpělivém, horkokrevném a ne vždy spolehlivém jezdci.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh, jehož někteří kritizovali za to, že si raději nevybral Paula di Restu či Nica Hülkenberga, si uvědomuje, že se mladý Mexičan ještě bude mít co učit: "Sergio je ve 22 letech stále velmi mladý. V uplynulých dvou letech dokázal vždy zazářit. Člověk cítí, že to něco znamená."
Sergio Pérez - budoucí mistr světa (foto: Sauber Motorsport AG)
"Je to riziko. Jsme toho názoru, že pod naším vedením jej můžeme dostat na vyšší úroveň. Uvidíme, zda z něj učiníme mistra světa," pokračuje Whitmarsh, který spoléhá na to, že jej zkušený Jenson Button leccos naučí.
"Jenson je ten nejsnadnější kolega pro spolupráci. Je upřímný a otevřený, nabízí pomoc. Doufám, že je Sergio dostatečně chytrý na to, aby poznal, že se stále má hodně co učit," dodává šéf McLarenu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.