Manažer Sauberu Beat Zehnder pěje chválu na adresu jejich bývalého pilota Sergia Péreze, který bude letos závodit za McLaren. Podle Martina Whitmarshe se toho však od Jensona Buttona bude muset ještě hodně naučit.
Pérez v některých loňských závodech předvedl výborné výkony, obzvlášť v Malajsii či v Monze, kde skončil druhý. Poté, co oznámil podepsání smlouvy s McLarenem, jenž se rozloučil s Lewisem Hamiltonem, však v posledních šesti závodech už nezískal ani bod.
"Co se týče managementu pneumatik, je přirozeným talentem. Má neuvěřitelně dobrý cit pro to, aby z pneumatik dostal to nejlepší a zároveň je udržoval při životě. Několikrát jsme to viděli. Pokud vše sedne, pak doslova létá," cituje Zehndera Auto Motor und Sport.
Před záblesky skvělé formy předváděl i chyby a nevyrovnané výkony. Stane-li se mistrem světa, to je však podle manažera Sauberu zatím ve hvězdách. Někteří členové švýcarského týmu o něm hovoří jako o netrpělivém, horkokrevném a ne vždy spolehlivém jezdci.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh, jehož někteří kritizovali za to, že si raději nevybral Paula di Restu či Nica Hülkenberga, si uvědomuje, že se mladý Mexičan ještě bude mít co učit: "Sergio je ve 22 letech stále velmi mladý. V uplynulých dvou letech dokázal vždy zazářit. Člověk cítí, že to něco znamená."
Sergio Pérez - budoucí mistr světa (foto: Sauber Motorsport AG)
"Je to riziko. Jsme toho názoru, že pod naším vedením jej můžeme dostat na vyšší úroveň. Uvidíme, zda z něj učiníme mistra světa," pokračuje Whitmarsh, který spoléhá na to, že jej zkušený Jenson Button leccos naučí.
"Jenson je ten nejsnadnější kolega pro spolupráci. Je upřímný a otevřený, nabízí pomoc. Doufám, že je Sergio dostatečně chytrý na to, aby poznal, že se stále má hodně co učit," dodává šéf McLarenu.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.