Smělým cílem Lotusu je podle Gerarda Lopeze letos skončit do třetího místa v šampionátu konstruktérů a sezónu zakončit na stejné úrovni jako nejlepší týmy.
Lopez, který závodní tým Lotus 100% vlastní přes svou společnost Genii Capital pro italský list La Gazzetta dello Sport uvedl, že potřebné kvality pro dosažení těchto cílů loni již prokázali.
"Kvalita pilotů; rychlost Grosjeana; záběr ve vývoji, který znamenal, že jsme k poslednímu závodu dorazili v naší nejlepší formě; potvrzení druhý rok po sobě, že dokážeme postavit konkurenceschopné auto," vyjmenovává Lopez. "Pokud dokážeme zoptimalizovat tyto čtyři věci, budeme stoprocentní."
Majitel Lotusu je hrdý na výkony Räikkönena, jehož motivaci před sezónou někteří zpochybňovali: "Rozesmívá mě to. Byl jsem si jistý, že tomu tak bude - Räikkönen odvedl velké množství práce, čímž doplnil svůj talent, a výsledky jsou toho ovocem.
Zde se cítí být využíván pro to, co je nejdůležitější, a po zbytek času je volný. Našel rovnováhu. Hovořím s ním každý týden, cítí se dobře. Má vášeň a touhu. Chci jezdce, ne roboty," hodnotí Fina Lopez.
Druhého pilota Romaina Grosjeana, který loni dostal zákaz startu v jednom závodu, se zastává: "Byli tam jiní piloti, kteří dostali více napomenutí, ale on zaplatil cenu za ostatní. Ukázal ale, že je rychlý. Tento rok od něho hodně očekávám."
Grosjean loni potvrdil svou rychlost, zapletl se však do mnoha kolizí (foto: Lotus F1 Team)
Ke spekulacím o možném prodeji týmu dodává: "My [Genii Capital] jsme jej 100% získali. Vždy jsme ale říkali, že pokud se najde investor, který by se chtěl akciemi zapojit, jsme připraveni. Nemám ale záměr tým prodat, protože se jedná o fantastický způsob rozvoje podnikání.
Se sponzory nehovoříme pouze o jejich místě na voze, ale také o širších obchodních aktivitách," uzavírá spokojeně Lopez.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.