Smělým cílem Lotusu je podle Gerarda Lopeze letos skončit do třetího místa v šampionátu konstruktérů a sezónu zakončit na stejné úrovni jako nejlepší týmy.
Lopez, který závodní tým Lotus 100% vlastní přes svou společnost Genii Capital pro italský list La Gazzetta dello Sport uvedl, že potřebné kvality pro dosažení těchto cílů loni již prokázali.
"Kvalita pilotů; rychlost Grosjeana; záběr ve vývoji, který znamenal, že jsme k poslednímu závodu dorazili v naší nejlepší formě; potvrzení druhý rok po sobě, že dokážeme postavit konkurenceschopné auto," vyjmenovává Lopez. "Pokud dokážeme zoptimalizovat tyto čtyři věci, budeme stoprocentní."
Majitel Lotusu je hrdý na výkony Räikkönena, jehož motivaci před sezónou někteří zpochybňovali: "Rozesmívá mě to. Byl jsem si jistý, že tomu tak bude - Räikkönen odvedl velké množství práce, čímž doplnil svůj talent, a výsledky jsou toho ovocem.
Zde se cítí být využíván pro to, co je nejdůležitější, a po zbytek času je volný. Našel rovnováhu. Hovořím s ním každý týden, cítí se dobře. Má vášeň a touhu. Chci jezdce, ne roboty," hodnotí Fina Lopez.
Druhého pilota Romaina Grosjeana, který loni dostal zákaz startu v jednom závodu, se zastává: "Byli tam jiní piloti, kteří dostali více napomenutí, ale on zaplatil cenu za ostatní. Ukázal ale, že je rychlý. Tento rok od něho hodně očekávám."
Grosjean loni potvrdil svou rychlost, zapletl se však do mnoha kolizí (foto: Lotus F1 Team)
Ke spekulacím o možném prodeji týmu dodává: "My [Genii Capital] jsme jej 100% získali. Vždy jsme ale říkali, že pokud se najde investor, který by se chtěl akciemi zapojit, jsme připraveni. Nemám ale záměr tým prodat, protože se jedná o fantastický způsob rozvoje podnikání.
Se sponzory nehovoříme pouze o jejich místě na voze, ale také o širších obchodních aktivitách," uzavírá spokojeně Lopez.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.