Šéf závodního týmu Mercedesu vysvětluje, proč po výhře ve Velké ceně Číny šla jejich forma spíše dolů místo toho, aby se drželi na špici.
V polovině šampionátu patřilo Rosbergovi šesté místo s pouhou 34 bodovou ztrátou na svého krajana Sebastiana Vettela z Red Bullu. Ve druhé části však výkonnost klesala a Rosberg nakonec ztratil na mistra světa 186 bodů. Mercedes v posledních šesti závodech sezóny zabodoval pouze jednou - díky sedmému místu odcházejícího Michaela Schumachera v Brazílii.
K poklesu formy přispělo odchod šéfa aerodynamiky Loice Bigoise k Ferrari, přechod na 60% modely v aerodynamickém tunelu i změna ve filozofii vývoje po nasazení dvojitého DRS či Coanda výfuků.
"Rozhodli jsme se ke změně struktury skupiny pro aerodynamiku. Museli jsme čekat, až se k nám připojí [nový šéf] Mike Elliot, protože musel naplnit výpovědní lhůtu Lotusu. Uzavřeli jsme případ s Loicem a nastala mezera, kterou se nám nepodařilo velmi dobře zaplnit," přiznává Brawn.
"Navíc jsme přecházeli z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu, hodně se toho také dělo ve skupině pro aerodynamiku. Mělo to svůj dopad," pokračuje šéf F1 týmu Mercedesu.
Přechod na větší modely byl podle něj potřebný s ohledem na vyšší kvalitu dat, které je možné dostat v tunelu z pneumatik Pirelli: "Naším závěrem bylo, že dostaneme mnohem reprezentativnější pneumatiky při 60% než při 50%."
Mercedes se po Velké ceně Číny dalšího vítězství už nedočkal, místo toho začal kvůli aerodynamickému vývoji ztrácet (foto: Daimler AG)
"Pirelli musí vyrábět 50% a 60% pneumatiky pro aerodynamický tunel. Existují už pouze dva týmy, které stále pracují s 50%. I když se Pirelli co nejvíce snaží, dostanou lepší zpětnou vazbu z 60% než z 50% pneumatik. Proto jsme se rozhodli pro přechod.
Další věcí bylo to, že jsme během let do modelu v tunelu nasazovali stále další a další vybavení pro měření, monitorování a kontroly. V 50% modelu nám došlo místo," vysvětluje pro Autosport příčiny loňského poklesu Brawn.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.