Šéf závodního týmu Mercedesu vysvětluje, proč po výhře ve Velké ceně Číny šla jejich forma spíše dolů místo toho, aby se drželi na špici.
V polovině šampionátu patřilo Rosbergovi šesté místo s pouhou 34 bodovou ztrátou na svého krajana Sebastiana Vettela z Red Bullu. Ve druhé části však výkonnost klesala a Rosberg nakonec ztratil na mistra světa 186 bodů. Mercedes v posledních šesti závodech sezóny zabodoval pouze jednou - díky sedmému místu odcházejícího Michaela Schumachera v Brazílii.
K poklesu formy přispělo odchod šéfa aerodynamiky Loice Bigoise k Ferrari, přechod na 60% modely v aerodynamickém tunelu i změna ve filozofii vývoje po nasazení dvojitého DRS či Coanda výfuků.
"Rozhodli jsme se ke změně struktury skupiny pro aerodynamiku. Museli jsme čekat, až se k nám připojí [nový šéf] Mike Elliot, protože musel naplnit výpovědní lhůtu Lotusu. Uzavřeli jsme případ s Loicem a nastala mezera, kterou se nám nepodařilo velmi dobře zaplnit," přiznává Brawn.
"Navíc jsme přecházeli z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu, hodně se toho také dělo ve skupině pro aerodynamiku. Mělo to svůj dopad," pokračuje šéf F1 týmu Mercedesu.
Přechod na větší modely byl podle něj potřebný s ohledem na vyšší kvalitu dat, které je možné dostat v tunelu z pneumatik Pirelli: "Naším závěrem bylo, že dostaneme mnohem reprezentativnější pneumatiky při 60% než při 50%."
Mercedes se po Velké ceně Číny dalšího vítězství už nedočkal, místo toho začal kvůli aerodynamickému vývoji ztrácet (foto: Daimler AG)
"Pirelli musí vyrábět 50% a 60% pneumatiky pro aerodynamický tunel. Existují už pouze dva týmy, které stále pracují s 50%. I když se Pirelli co nejvíce snaží, dostanou lepší zpětnou vazbu z 60% než z 50% pneumatik. Proto jsme se rozhodli pro přechod.
Další věcí bylo to, že jsme během let do modelu v tunelu nasazovali stále další a další vybavení pro měření, monitorování a kontroly. V 50% modelu nám došlo místo," vysvětluje pro Autosport příčiny loňského poklesu Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.