Paul Di Resta byl spojován s velkými jmény jako McLaren či Mercedes. Nakonec se však musel spokojit se svým stávajícím týmem - Force Indií. Zklamání však překonal a těší se na lepší výsledky, než které získal v roce 2012.
Nejlepším výsledkem letošní sezony bylo pro Di Restu čtvrté místo ve velké ceně Singapuru. Konec sezony byl však pro něj spíše nepovedený. Zakončil ji nárazem do zdi v posledním kole závěrečného závodu v Brazílii.
I přesto, že byla Force India téměř pravidelným účastníkem třetí části kvalifikace, ztratila nakonec jedno místo v tabulce konstruktérů oproti roku 2011 a umístila se na sedmém místě. A jedním z cílů je podle Di Resty získat zpět ono šesté místo a nejlépe ještě jedno navíc.
"Rozhodně chci pódium a potom to chci zopakovat. To je cíl. Ale nechci, abych se tam dostal jen díky štěstí. Pro mě to musí být zasloužené umístění mezi prvními třemi, něco, na čem budeme stavět. Musíme si to zasloužit a já věřím, že toho můžeme dosáhnout," uvedl a dodal, že k tomu pochopitelně potřebují rychlý a spolehlivý vůz nejen během závodního víkend, ale po celou sezonu.
Vývoj byl totiž podle skotského závodníka hlavní problém jejich letošní vozu. "Nebudu pochopitelně zabíhat do detailů, ale auto se pomalu, ale jistě zhoršovalo. A my jsme nezachytili ten problém dostatečně rychle. Máte vždy tendenci se domnívat, že tyto potíže se vyřeší samy od sebe, ale ono se to místo toho ještě zhorší. To nás na Suzuce a v Indii stálo čas. Udělali jsme nějaké změny pro Abú Dhabí, ale nakonec jsme museli vyměnit celé šasi, abychom problém vyřešili. Bohužel to se stalo až na konci sezony," okomentoval situaci Di Resta.
Paul Di Resta se těší na dobré výsledky. (foto: Sahara Force India)
Šestadvacetiletý Skot byl spojován se sedačkou McLarenu či Mercedesu, avšak oba týmy nakonec zvolili jinou možnost. Di Resta ale věří, že má na to upoutat pozornost špičkového týmu. "Pochopoitelně mi lichotilo, když jsem byl spojován s těmi místy a nebudu popírat, že jsem byl zklamaný, když oba týmy zvolily jinou cestu," řekl pro scotsman.com.
"Ještě víc mě to však nabudí pro příští sezonu. Samozřejmě chci být v autě schopném pravidelně vyhrávat závody a tituly. Vše, co pro to můžu udělat, je dát do toho vše a dodat výsledky. A pokud to udělám a upoutá to velký tým, ať tomu tak je. Momentálně jsem placen abych závodil za tým Sahara Force India a dám do toho sto procent, až se postavím na start úvodního závodu v březnu v Austrálii," uzavřel Di Resta.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.