Di Resta překonal zklamání a těší se na pódiová umístění

Force India
Force India, foto: Sahara Force India
Jana Šrámková 28. prosince 2012 02:10
Sdílej:

Paul Di Resta byl spojován s velkými jmény jako McLaren či Mercedes. Nakonec se však musel spokojit se svým stávajícím týmem - Force Indií. Zklamání však překonal a těší se na lepší výsledky, než které získal v roce 2012.

Nejlepším výsledkem letošní sezony bylo pro Di Restu čtvrté místo ve velké ceně Singapuru. Konec sezony byl však pro něj spíše nepovedený. Zakončil ji nárazem do zdi v posledním kole závěrečného závodu v Brazílii.

I přesto, že byla Force India téměř pravidelným účastníkem třetí části kvalifikace, ztratila nakonec jedno místo v tabulce konstruktérů oproti roku 2011 a umístila se na sedmém místě. A jedním z cílů je podle Di Resty získat zpět ono šesté místo a nejlépe ještě jedno navíc. 

"Rozhodně chci pódium a potom to chci zopakovat. To je cíl. Ale nechci, abych se tam dostal jen díky štěstí. Pro mě to musí být zasloužené umístění mezi prvními třemi, něco, na čem budeme stavět. Musíme si to zasloužit a já věřím, že toho můžeme dosáhnout," uvedl a dodal, že k tomu pochopitelně potřebují rychlý a spolehlivý vůz nejen během závodního víkend, ale po celou sezonu.

Vývoj byl totiž podle skotského závodníka hlavní problém jejich letošní vozu. "Nebudu pochopitelně zabíhat do detailů, ale auto se pomalu, ale jistě zhoršovalo. A my jsme nezachytili ten problém dostatečně rychle. Máte vždy tendenci se domnívat, že tyto potíže se vyřeší samy od sebe, ale ono se to místo toho ještě zhorší. To nás na Suzuce a v Indii stálo čas. Udělali jsme nějaké změny pro Abú Dhabí, ale nakonec jsme museli vyměnit celé šasi, abychom problém vyřešili. Bohužel to se stalo až na konci sezony," okomentoval situaci Di Resta.

Paul Di Resta se těší na dobré výsledky. (foto: Sahara Force India)

Šestadvacetiletý Skot byl spojován se sedačkou McLarenu či Mercedesu, avšak oba týmy nakonec zvolili jinou možnost. Di Resta ale věří, že má na to upoutat pozornost špičkového týmu. "Pochopoitelně mi lichotilo, když jsem byl spojován s těmi místy a nebudu popírat, že jsem byl zklamaný, když oba týmy zvolily jinou cestu," řekl pro scotsman.com.

"Ještě víc mě to však nabudí pro příští sezonu. Samozřejmě chci být v autě schopném pravidelně vyhrávat závody a tituly. Vše, co pro to můžu udělat, je dát do toho vše a dodat výsledky. A pokud to udělám a upoutá to velký tým, ať tomu tak je. Momentálně jsem placen abych závodil za tým Sahara Force India a dám do toho sto procent, až se postavím na start úvodního závodu v březnu v Austrálii," uzavřel Di Resta. 

Témata:
Stalo se
Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.

Novinky
Lewis Hamilton v Miami.

Toto Wolff promluvil o Lewisi Hamiltonovi, trápení Ferrari a dynamice Mercedesu

Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.

Novinky
Max Verstappen s přítelkyní Kelly Piquet

Max Verstappen po narození prvního dítěte dostal další radostnou zprávu od Red Bullu

Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.

Novinky
Jack Doohan v Miami.

Alpine testuje novou přední část: Náznak změn pro A525?

Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.