Daniel Ricciardo je optimistou, pokud jde o zlepšení Toro Rosso v příští sezóně. Důvěrou ho naplňuje příchod odborníka Jamese Keye i to, že se po letní přestávce soustředili již spíše na vývoj vozu pro rok 2013.
Italská dceřiná stáj Red Bullu - Toro Rosso - v létě oznámila změnu na pozici technického ředitele: odcházejícího Giorgia Ascanelliho nahradil po menší pauze ve Formuli 1 bývalý technický ředitel Sauberu James Key, kterého spousta lidí přes jeho poměrně nízký věk oceňuje.
Pod jeho vedením ostatně vznikal letošní úspěšný Sauber C31, s nímž piloti letos čtyřikrát vybojovali umístění na stupních vítězů. Vzhledem k pozdnímu příchodu do Faenzy po menší pauze u Lotusu, jehož ambiciózní plány zkrachovaly s Danym Baharem, vlastnosti vozu Toro Rosso STR7 už moc ovlivnit nemohl.
Ricciardo však věří, že příští rok díky němu dosáhnou pokroku: "Z toho, co jsem viděl na dráze, je celkem optimistickým chlapíkem, hovoří málo, ale co řekne, to stojí za to. Rozhodně má vysoké cíle a je velmi ambiciózní."
"Neviděl jsem na vlastní oči to, co se děje v továrně, ale dokážu si to představit a myslím, že to je dobré. Nechci se nechat příliš unést, ale naše hodně doufáme v to, že se posuneme na roštu vzhůru. Dokud však k tomu nedojde, nestaneme se přespříliš nadšenými. Vypadá to ale zatím slibně," pokračuje jezdec Toro Rosso.
Daniel Ricciardo v kokpitu vozu Toro Rosso STR7 (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Bylo to velmi málo, co mohl James a kluci letos udělat. Jakmile je auto venku, můžete nasadit několik novinek, které mohou pomoci, hodně toho je ale v šasi, v základní formě.
Přišli jsme s některými věcmi v posledních závodech, ale co týče vylepšení vozu, vždy to je po letní přestávce hodně složité. Proto bylo trávení většiny našeho času nad příštím rokem to nejlepší," cituje Ricciarda ESPN F1.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.