Sebastian Vettel uznal, že se jeho týmový kolega Mark Webber lépe na začátku sezóny 2012 srovnal s vozem RB8.
Přitom v Silverstone měl Webber na svém kontě o 16 bodů více než Vettel a před svým mladším kolegou byl i po jedenáctém závodě sezóny v Maďarsku. Nakonec ale Sebastian zabral, nasbíral o 102 bodů více než Mark a získal třetí titul mistra světa v řadě.
Neweymu trvalo polovinu sezóny, než RB8 plně porozuměl a vyladil jej. K tomu přispělo i několik rozsáhlých přestaveb zadní částí vozů s dalšími verzemi Coanda výfuků. Na počátku, kdy ještě vůz nebyl tak konkurenceschopný, si s ním vedl lépe Mark.
Vývoj relativních bodových rozdílů mezi nejlepšími šesti piloty sezóny 2012(pro zvětšení klikněte)
"Zkrátka jsem se cítil ve voze pohodlněji [ve druhé části sezóny,]" uvedl Vettel pro Auto Motor und Sport. "Vyvážení pro mě bylo lepší než na počátku, což způsobovalo problémy zejména v kvalifikaci. Dlouho jsem nebyl spokojený s výfuky, i když přinášeli více přítlaku než starší verze."
"Nemohl jsem si hrát s autem tak, jak jsem chtěl, aby sedělo mému stylu. Svou rychlost získávám v nájezdu do zatáček, zatímco Mark je lepší na výjezdu. Až poslední verze řešení Coanda výfuků mě dostala blíže k tomu, co jsme měli minulý rok," prozrazuje Vettel.
Sebastian Vettel se starou verzí výfuků v Číně, kde Mark Webber jezdil s Coanda řešením(foto: Red Bull Racing)
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.