Dne 16. prosince roku 1982 zesnul ve věku 54 let zakladatel světoznámé značky Lotus, která se pod jeho vedením úspěšně prosadila nejen ve světě formule 1, ale i mezi výrobci cestovních sportovních vozů. Nečekaná ztráta fanoušky Lotusu šokovala, došlo k ní v předvečer testování nového monopostu F1 Lotus 92.
Anthony Colin Bruce Chapman se narodil 19. května 1928 v Londýně. Věnoval se studiu stavebního inženýrství na University College London. V rámci studia absolvoval výcvik u RAF a po dokončení školy vstoupil na krátký čas do služeb Britského královského letectva. Bystrý úsudek, logické uvažování a získané technické znalosti aplikoval do projektů závodních automobilů a už v roce 1958 vstoupil s vozem Lotus 12 do světa formule 1. Svými inovacemi Chapman častokrát předběhl konkurenci. Lotus patřil vždy mezi přední týmy, od jehož jezdců se očekával boj o přední příčky.
Mezi revoluční vozy patří hlavně typ 25 s první samonosnou karoserií, typ 49, kde použil první spoilery a reklamu na ploše vozu, typ 72 dostal jako první klínovitý tvar s postraními chladiči, typ 78 se vyznačoval přísavným efektem a typ 88 pro svoje dvojité šasi. Při příležitosti návštěvy hrobu Colina Chapmana se mi podařilo vypátrat osobu, která zřejmě viděla Colina Chapmana živého naposledy. Roger Pestel, pozdější inženýr Ayrtona Senny, zamykal v podvečer 15. prosince 1982 kolem 22 hodiny Ketteringham Hall po té, co ho Colin Chapman míjel při příchodu do svého bytu po návratu z jednání v Paříži.
Ráno přivolaný lékař konstatoval jako příčinu předčasné smrti infarkt. Dojít k němu mělo asi ve 4 hodiny ráno, tedy pouhých 6 hodin po té, co se s ním Roger setkal. Při našem osobním vyprávění se emocionálně a pietně vžil do tehdejší doby. Velmi si vážím našeho setkání, měl jsem možnost hovořit s člověkem, který byl Chapmanovi tak blízko v posledních hodinách.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.