V první části letošní sezony Sergio Pérez svými výkony řadu lidí příjemně překvapoval. Po oznámení přestupu k McLarenu se však často zaplétal do kolizí a mnozí se začali ptát, zda bylo angažování tohoto Mexičana správnou volbou. Časopis F1 Racing přináší dva důvody, proč McLaren v tomto případě neudělal chybu.
Důvod číslo jedna:
McLaren v historii mnohokrát dokázal z talentů udělat vítězeLewis Hamilton, Heikki Kovalainen, Kimi Räikkönen, Mika Häikkinen... Všichni tito piloti se jako mladí talenti s potenciálem připojili k McLarenu a odešli jako vítězové. To ukazuje, že v McLarenu zkrátka dokážou poznat přirozený talent, který v Pérezovi dřímá.
V této sezoně Mexičan vystoupal na pódium a dokázal, že má vše potřebné, aby se stal špičkovým jezdcem této éry. Nejenže je rychlý, ale dokáže se přizpůsobit a má schopnost dobře pracovat s pneumatikami. Bylo by však mylné se domnívat, že je hotovým závodníkem. Pokud by to tak bylo, jednoduše by v Malajsii předjel Alonsa místo vyjetí mimo trať.
Budoucí mistr světa? (foto: circuitoftheamericas)
Důvod číslo dva:
Dává to smysl z finančního pohleduPérez není jako Hamilton mistrem světa a nevyhrál 20 závodů, takže mu tým nebude muset platit 9,5 milionu liber ročně, které si vydělával Hamilton. Navíc jeho příchod pomůže McLarenu získat jméno v Latinské Americe, jejíž trh skrývá pro jejich sportovní vozy velký potenciál. Péreze také podporuje Carlos Slim, po většinu jeho kariéry nejbohatší muž světa.
Adrian Fernandéz, Pérezův manažer, upozorňuje, že do McLarenu nepřinesou peníze. To ale neznamená, že to tak bude. Telmex, Jose Curevo a další mexické firmy zdobily vozy Sauberu od Pérezova příchodu a Telmex potvrdil, že u Saberu zůstanou i po jeho odchodu.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.