V první části letošní sezony Sergio Pérez svými výkony řadu lidí příjemně překvapoval. Po oznámení přestupu k McLarenu se však často zaplétal do kolizí a mnozí se začali ptát, zda bylo angažování tohoto Mexičana správnou volbou. Časopis F1 Racing přináší dva důvody, proč McLaren v tomto případě neudělal chybu.
Důvod číslo jedna:
McLaren v historii mnohokrát dokázal z talentů udělat vítězeLewis Hamilton, Heikki Kovalainen, Kimi Räikkönen, Mika Häikkinen... Všichni tito piloti se jako mladí talenti s potenciálem připojili k McLarenu a odešli jako vítězové. To ukazuje, že v McLarenu zkrátka dokážou poznat přirozený talent, který v Pérezovi dřímá.
V této sezoně Mexičan vystoupal na pódium a dokázal, že má vše potřebné, aby se stal špičkovým jezdcem této éry. Nejenže je rychlý, ale dokáže se přizpůsobit a má schopnost dobře pracovat s pneumatikami. Bylo by však mylné se domnívat, že je hotovým závodníkem. Pokud by to tak bylo, jednoduše by v Malajsii předjel Alonsa místo vyjetí mimo trať.
Budoucí mistr světa? (foto: circuitoftheamericas)
Důvod číslo dva:
Dává to smysl z finančního pohleduPérez není jako Hamilton mistrem světa a nevyhrál 20 závodů, takže mu tým nebude muset platit 9,5 milionu liber ročně, které si vydělával Hamilton. Navíc jeho příchod pomůže McLarenu získat jméno v Latinské Americe, jejíž trh skrývá pro jejich sportovní vozy velký potenciál. Péreze také podporuje Carlos Slim, po většinu jeho kariéry nejbohatší muž světa.
Adrian Fernandéz, Pérezův manažer, upozorňuje, že do McLarenu nepřinesou peníze. To ale neznamená, že to tak bude. Telmex, Jose Curevo a další mexické firmy zdobily vozy Sauberu od Pérezova příchodu a Telmex potvrdil, že u Saberu zůstanou i po jeho odchodu.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.