Bernie Ecclestone reagueje na kritiku, která se na něj snesla z úst prezidenta Ferrari Luca Di Montezemola.
Prezident Ferrari Luca Di Montezemolo se pustil do Bernieho Ecclestona a kritizoval jeho vedení Formule 1 (informovali jsme zde). Ecclestone to však bere s nadhledem.
"Jediné, co je správně, je můj věk - o tom není pochyb. A s tím nemůžu nic udělat. Je mi 82 a tak to prostě je." uvedl pro BBC a upozornil, že Montezemolo má s pamětí také problém. "Často říká, že si nepamatuje, co vypustil z pusy. A Luca není tak starý jako já. Alespoň je konzistentní. Bůh ví, co se stane, až mu bude 82," reaguje Ecclestone.
Podle něj jsou podobná vyjádření důsledkem zapojení Montezemola do italské politiky. "Luca je skvělý chlap. Jsem jeho fanouškem asi jako všichni ostatní. Obdivuji ho a je mi líto, že má teď v politice problémy. V první řadě se do toho vůbec neměl pouštět," domnívá se Ecclestone.
Svou roli v náladě prezidenta Ferrari prý také zřejmě hrají jejich výkony v letošní sezoně. Ecclestone to přirovnal k éře Alaina Prosta, který jejich vůz tehdy popsal jako náklaďák. A vyjádření Fernanda Alonsa letos zněla v podobném duchu.
Ecclestone také brání pravidla F1. "Nevím, co si myslí, že bychom mohli udělat s vozem F1 aby asistovalo jejich sportovním vozům ještě víc než doposud. Berou hodně nápadů z F1 a používají je na svých sportovních autech, které jsou velmi technické. Pravidla Formule 1 jsou zde pro každého, aby je využil, jak nejlépe umí. Jsou stejné pro všechny," upozornil.
Bernie Ecclestone se nehodlá zastavit (foto: circuitoftheamericas.com)
Ecclestone také trvá na tom, že neplánuje zpomalit a má další tisíce nápadů. V současné chvíli se například chystá do Ženevy, poté do Turecka, kde bude jednat o návratu tamější velké ceny do kalendáře F1.
"Necítím se na 82 let a nezastavím se. Mám další tisíce nápadů. To vypadám tak špatně, jen dva týdny po závodě v Austinu, který jsem chtěl a svým způsobem pomohl vytvořit? Je mi 82, to nemohu popřít. Ale není to tak dávno, co jsem řešil věci s 88 letým gentlemanem, když bylo Lucovi 40. Jeho jméno bylo Enzo Ferrari," okomentoval situaci pro Gazzetta dello Sport a dodává, že i v takovém věku měl Enzo Ferrari skvělé nápady.
Kritiku zkrátka nebere jako žádné velké drama a respektuje prý Montezemolův názor - nebylo to konec konců poprvé, kdy se do něj šéf Ferrari pustil. Nakonec prý však vždy vše vyřešili.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.