Bernie Ecclestone reagueje na kritiku, která se na něj snesla z úst prezidenta Ferrari Luca Di Montezemola.
Prezident Ferrari Luca Di Montezemolo se pustil do Bernieho Ecclestona a kritizoval jeho vedení Formule 1 (informovali jsme zde). Ecclestone to však bere s nadhledem.
"Jediné, co je správně, je můj věk - o tom není pochyb. A s tím nemůžu nic udělat. Je mi 82 a tak to prostě je." uvedl pro BBC a upozornil, že Montezemolo má s pamětí také problém. "Často říká, že si nepamatuje, co vypustil z pusy. A Luca není tak starý jako já. Alespoň je konzistentní. Bůh ví, co se stane, až mu bude 82," reaguje Ecclestone.
Podle něj jsou podobná vyjádření důsledkem zapojení Montezemola do italské politiky. "Luca je skvělý chlap. Jsem jeho fanouškem asi jako všichni ostatní. Obdivuji ho a je mi líto, že má teď v politice problémy. V první řadě se do toho vůbec neměl pouštět," domnívá se Ecclestone.
Svou roli v náladě prezidenta Ferrari prý také zřejmě hrají jejich výkony v letošní sezoně. Ecclestone to přirovnal k éře Alaina Prosta, který jejich vůz tehdy popsal jako náklaďák. A vyjádření Fernanda Alonsa letos zněla v podobném duchu.
Ecclestone také brání pravidla F1. "Nevím, co si myslí, že bychom mohli udělat s vozem F1 aby asistovalo jejich sportovním vozům ještě víc než doposud. Berou hodně nápadů z F1 a používají je na svých sportovních autech, které jsou velmi technické. Pravidla Formule 1 jsou zde pro každého, aby je využil, jak nejlépe umí. Jsou stejné pro všechny," upozornil.
Bernie Ecclestone se nehodlá zastavit (foto: circuitoftheamericas.com)
Ecclestone také trvá na tom, že neplánuje zpomalit a má další tisíce nápadů. V současné chvíli se například chystá do Ženevy, poté do Turecka, kde bude jednat o návratu tamější velké ceny do kalendáře F1.
"Necítím se na 82 let a nezastavím se. Mám další tisíce nápadů. To vypadám tak špatně, jen dva týdny po závodě v Austinu, který jsem chtěl a svým způsobem pomohl vytvořit? Je mi 82, to nemohu popřít. Ale není to tak dávno, co jsem řešil věci s 88 letým gentlemanem, když bylo Lucovi 40. Jeho jméno bylo Enzo Ferrari," okomentoval situaci pro Gazzetta dello Sport a dodává, že i v takovém věku měl Enzo Ferrari skvělé nápady.
Kritiku zkrátka nebere jako žádné velké drama a respektuje prý Montezemolův názor - nebylo to konec konců poprvé, kdy se do něj šéf Ferrari pustil. Nakonec prý však vždy vše vyřešili.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.