Bernie Ecclestone reagueje na kritiku, která se na něj snesla z úst prezidenta Ferrari Luca Di Montezemola.
Prezident Ferrari Luca Di Montezemolo se pustil do Bernieho Ecclestona a kritizoval jeho vedení Formule 1 (informovali jsme zde). Ecclestone to však bere s nadhledem.
"Jediné, co je správně, je můj věk - o tom není pochyb. A s tím nemůžu nic udělat. Je mi 82 a tak to prostě je." uvedl pro BBC a upozornil, že Montezemolo má s pamětí také problém. "Často říká, že si nepamatuje, co vypustil z pusy. A Luca není tak starý jako já. Alespoň je konzistentní. Bůh ví, co se stane, až mu bude 82," reaguje Ecclestone.
Podle něj jsou podobná vyjádření důsledkem zapojení Montezemola do italské politiky. "Luca je skvělý chlap. Jsem jeho fanouškem asi jako všichni ostatní. Obdivuji ho a je mi líto, že má teď v politice problémy. V první řadě se do toho vůbec neměl pouštět," domnívá se Ecclestone.
Svou roli v náladě prezidenta Ferrari prý také zřejmě hrají jejich výkony v letošní sezoně. Ecclestone to přirovnal k éře Alaina Prosta, který jejich vůz tehdy popsal jako náklaďák. A vyjádření Fernanda Alonsa letos zněla v podobném duchu.
Ecclestone také brání pravidla F1. "Nevím, co si myslí, že bychom mohli udělat s vozem F1 aby asistovalo jejich sportovním vozům ještě víc než doposud. Berou hodně nápadů z F1 a používají je na svých sportovních autech, které jsou velmi technické. Pravidla Formule 1 jsou zde pro každého, aby je využil, jak nejlépe umí. Jsou stejné pro všechny," upozornil.
Bernie Ecclestone se nehodlá zastavit (foto: circuitoftheamericas.com)
Ecclestone také trvá na tom, že neplánuje zpomalit a má další tisíce nápadů. V současné chvíli se například chystá do Ženevy, poté do Turecka, kde bude jednat o návratu tamější velké ceny do kalendáře F1.
"Necítím se na 82 let a nezastavím se. Mám další tisíce nápadů. To vypadám tak špatně, jen dva týdny po závodě v Austinu, který jsem chtěl a svým způsobem pomohl vytvořit? Je mi 82, to nemohu popřít. Ale není to tak dávno, co jsem řešil věci s 88 letým gentlemanem, když bylo Lucovi 40. Jeho jméno bylo Enzo Ferrari," okomentoval situaci pro Gazzetta dello Sport a dodává, že i v takovém věku měl Enzo Ferrari skvělé nápady.
Kritiku zkrátka nebere jako žádné velké drama a respektuje prý Montezemolův názor - nebylo to konec konců poprvé, kdy se do něj šéf Ferrari pustil. Nakonec prý však vždy vše vyřešili.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.