Sebastian Vettel si díky zisku letošního titulu mistra světa finančně dost polepší. Na jeho kontě přibudou 4 miliony dolarů, tj. v přepočtu kolem 80 milionů korun.
Německý pilot dojel v Brazílii sice až šestý, i to mu však stačilo, aby porazil svého největšího soupeře v boji o titul - Fernanda Alonsa s Ferrari. V konečném účtování je dělí 3 body. Vettel se tak stal nejmladším trojnásobným mistrem světa Formule 1.
Red Bull ho za tento úspěch dle německého Blicku odmění slušnou finanční prémií ve výši 80 milionů korun. Vettel však není jediným, kdo na titulu vydělá - polepší si všech 657 zaměstnanců rakouského týmu.
Majitel Dietrich Mateschitz souhlasil s tím, že každý z nich ve své výplatě dostane o 15 000 dolarů více, tj. přes 300 tisíc korun, na což bude potřebovat celkově dalších 200 milionů Kč.
Zaslouží si to? Podle Vettela není o čem pochybovat: "Když odvedete dobrou práci, dostanete bonus. Všichni pracují na stejném cíli, ať už jste mechanikem či pošťákem."
Týmová radost z úspěchu (foto: Red Bull Racing)
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.