Sebastian Vettel je u Red Bullu po další úspěšné sezóně maximálně spokojený. Nadále odmítá spekulace o přestupu k Ferrari v roce 2014 s tím, že je "extrémně odhodlaný" týmu, který mu pomohl k zisku třetího titulu mistra světa v řadě za sebou.
I když detaily o kontraktu Vettela s Red Bullem nejsou přesně známy, samotný pilot uvedl, že je s rakouským týmem smluvně svázán až do konce roku 2014, který bude pro Formuli 1 kvůli technickým pravidlům týkající nových motorů a konstrukce vozu svým způsobem revoluční.
Spekulace o jeho přestupu k Ferrari občas přiživují samotný Luca di Montezemolo, který jej veřejně chválí, či šéf závodního týmu z Maranella Stefano Domenicali, jenž například v červnu uvedl, že by s Fernandem Alonsem mohli "spolu dobře vycházet."
Jedničce Scuderie Alonsovi vyprší smlouva až na konci roku 2016, ale netají se tím, že by ji rád prodloužil. Ferrari po letní přestávce potvrdilo prodloužení spolupráce o další rok s Felipem Massou.
Vettel v Brazílii potvrdil: "V této fázi mám smlouvu až do - a myslím, že to víte lépe než já - do konce roku 2014 Jsem velmi spokojený s tím, čeho jsme zatím dosáhli, a nemyslím si, že by měl tento příběh ještě končit."
"Jsem velmi spokojený a extrémně odhodlaný vydat ze sebe v následujících letech, kdy budu s nimi, vše, co mám. Momentálně nevidím žádný důvod, proč přemýšlet o jiném týmu nebo o něčem jiném. Jsem extrémně spokojený s pozicí, v níž se nacházím. Je to neuvěřitelné, čeho jsme dosáhli," raduje se mladý německý jezdec po zisku třetího titulu.
Sebastian Vettel (uprostřed) oslavuje třetí titul s konstuktérem Adrianem Neweym (vlevo)a šéfem týmu Christianem Hornerem (foto: Red Bull Racing)
"Svým způsobem to byl nejtěžší titul, protože lidé zkoušeli všechno, aby nás porazili - v rámci pravidel i mimo ně. Množství otázek, kterým jsme museli čelit, a různé věci v průběhu sezóny nám život neusnadňovaly, klíčem však bylo zůstat sami sebou. Myslím si, že to svým způsobem rozhodlo," dodává Vettel pro The Telegraph.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.