INTERLAGOS - PŘEHLED STRATEGIÍ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy v boxech během chaotických podmínek Velké ceny Brazílie a jaké strategie jednotliví jezdci použili?
Včerejší závod byl náročný pro všechny - měnily se podmínky na dráze i časy průjezdu boxovou uličkou, kde piloti museli za mokra opatrněji brzdit na svých stanovištích.
Nejrychlejší zastávku v Brazílii včera předvedli mechanici Red Bullu, když Sebastiana Vettela v desátém kole přezuli za 2,5 s. Za rámeček si nedají poslední přezutí na přechodné pneumatiky, které v době příjezdu nejmladšího trojnásobného mistra světa F1 ještě neměli připravené.
Velmi rychlé byly i zastávky Marka Webbera (průměr 3,4 s) či Jensona Buttona (průměr 3,3). Ferrari u obou pilotů bylo tentokrát o 4 desetiny pomalejší.
Dobré výkony předvedli mechanici Toro Rosso v případě Daniela Ricciarda. Pět výměn pneumatik u něj zvládli průměrně za 3,6 s.
Vůbec nejkratší čas včera z klasifikovaných jezdců strávil Button: 43 sekund. To Heikki Kovalainen z Caterhamu byl v boxové uličce k vidění trojnásobně delší dobu: 2:09 min.
Do dramatického závodu startovali všichni na měkčí ze dvou nabízených směsí, pouze havarující Grosjean, Kobajaši a Schumacher začínali na tvrdé. V úvodu byly teploty nízké - 19 °C - a jen lehce poprchávalo. Po 10 kolech však intenzita deště zesílila.
Na nejméně zastávek vsadili Button a Hülkenberg. Ti se se v úvodu po první přeháňce nenechali strhnout k nasazení přechodných pneumatik. Brit se v boxech objevil pouze dvakrát, Hülkenberg třikrát kvůli penalizaci, kterou indická stáj považovala za velmi přísnou.
Se třemi zastávkami odjelo Velkou cenu Brazílie 2012 dalších osmi pilotů, sedm z klasifikovaných jezdců k mechanikům zamířilo čtyřikrát. Pouze Ricciardo s Kovalainenem absolvovali pět zastávek.
Nejvíce kol na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik zvládl Alonso: 43 (60,6 % závodu), stejnou vzdálenost ujel na tvrdých ve svém třetím stintu Di Resta. Na přechodných pneumatikách kroužil nejdéle Rosberg: 20 kol (28 % závodu), na pneumatikách do deště Kovalainen: 11 kol. Tuto sadu kromě něj využil v závěru již jen Ricciardo.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.