INTERLAGOS - PŘEHLED STRATEGIÍ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy v boxech během chaotických podmínek Velké ceny Brazílie a jaké strategie jednotliví jezdci použili?
Včerejší závod byl náročný pro všechny - měnily se podmínky na dráze i časy průjezdu boxovou uličkou, kde piloti museli za mokra opatrněji brzdit na svých stanovištích.
Nejrychlejší zastávku v Brazílii včera předvedli mechanici Red Bullu, když Sebastiana Vettela v desátém kole přezuli za 2,5 s. Za rámeček si nedají poslední přezutí na přechodné pneumatiky, které v době příjezdu nejmladšího trojnásobného mistra světa F1 ještě neměli připravené.
Velmi rychlé byly i zastávky Marka Webbera (průměr 3,4 s) či Jensona Buttona (průměr 3,3). Ferrari u obou pilotů bylo tentokrát o 4 desetiny pomalejší.
Dobré výkony předvedli mechanici Toro Rosso v případě Daniela Ricciarda. Pět výměn pneumatik u něj zvládli průměrně za 3,6 s.
Vůbec nejkratší čas včera z klasifikovaných jezdců strávil Button: 43 sekund. To Heikki Kovalainen z Caterhamu byl v boxové uličce k vidění trojnásobně delší dobu: 2:09 min.
Do dramatického závodu startovali všichni na měkčí ze dvou nabízených směsí, pouze havarující Grosjean, Kobajaši a Schumacher začínali na tvrdé. V úvodu byly teploty nízké - 19 °C - a jen lehce poprchávalo. Po 10 kolech však intenzita deště zesílila.
Na nejméně zastávek vsadili Button a Hülkenberg. Ti se se v úvodu po první přeháňce nenechali strhnout k nasazení přechodných pneumatik. Brit se v boxech objevil pouze dvakrát, Hülkenberg třikrát kvůli penalizaci, kterou indická stáj považovala za velmi přísnou.
Se třemi zastávkami odjelo Velkou cenu Brazílie 2012 dalších osmi pilotů, sedm z klasifikovaných jezdců k mechanikům zamířilo čtyřikrát. Pouze Ricciardo s Kovalainenem absolvovali pět zastávek.
Nejvíce kol na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik zvládl Alonso: 43 (60,6 % závodu), stejnou vzdálenost ujel na tvrdých ve svém třetím stintu Di Resta. Na přechodných pneumatikách kroužil nejdéle Rosberg: 20 kol (28 % závodu), na pneumatikách do deště Kovalainen: 11 kol. Tuto sadu kromě něj využil v závěru již jen Ricciardo.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.