Kvalifikaci na Interlagosu ovládly McLareny a svou sedmou pole position letos získal Lewis Hamilton. Následují jej oba Red Bully. Felipe Massa překonává Fernanda Alonsa, který po penalizaci Maldonada nakonec odstartuje sedmý.
Překvapení na Intelagosu opět potvrdilo svou nevypočitatelnost. Před začátkem kvalifikace začalo pršet a teplota je nyní 23°C a teplota tratě klesla na 25°C. Mraky jsou však momentálně pryč. Předpověď však očekává další přeháňky.
Ve třetím tréninku dělila prvních 12 pilotů jediná sekunda. Motor, který dopoledne tamějšího času zradil Kimiho Räkkönena byl vyměněn a Fin je připraven zúčastnit se závěrečné kvalifikace letošní sezony.
Q1:
Jako první vyjíždí na trať Kovalainen. Následuje jej jeho týmový kolega a HRT. Zatím na střední sadě. Glock a Kovalainen bojují o pozici na trati. Vedoucím časem je ten Kamuje Kobajašiho s hodnotou 1,214.957 min. Většina pilotů však i po pěti minutách zůstává v garáži.
Nico Hülkenberg je upozorněn, že pokud jsou přechodné pneumatiky nevhodné, má se vrátit do boxů a v dalším kole mu doporučují se vrátit. Časy se stále zlepšují a do čela se dostávají oba Williamsy v pořadí Senna, Maldonado.
Nyní na trať vyjíždějí téměř všichni ostatní jezdci, kteří zatím vyčkávali v garáži. První čas Lewise Hamiltona jej posouvá přímo na první místo (1,17.772 min.) Ferrari se zařadilo na páté a šesté místo. Dalším kolem se však Alonso posouvá do čela, hned jej však překonává Hamilton.
Red Bull na třinácté a osmnácté příčce, když do konce zbývá čtyři a půl minuty. Časy se neustále zlepšují, trať se neustále zrychluje.
Grosjean a De La Rosa kolidují. Vypadá to, že Francouz neodhadl situaci a narazil do zadní části HRT. Pilot Lotusu je na sedmnácté příčce a má poškozen vůz - jeho přední křídlo je třeba vyměnit.
Minutu před koncem na čele Hamitlon s časem 1,15.155 min. před druhým Sennou s náskokem 0,401 s. Grosjean je osmnáctý a kvalifikace pro něj končí. "Nevím, co na to říct," řekl do rádia. Alonso desátý, Vettel pátý.
Nepostupující: Grosjean, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikejan, De La Rosa
Nejrychlejší čas: Lewis Hamilton: 1,15:075
Q2:
Druhá část kvalifikace na Interlagosu začíná. A poslední předpověď ukazuje, že by už pršet nemělo. První na trať vyráží Jean-Eric Vergne. Incident mezi Grosjeanem a De La Rosou bude po kvalifikaci vyšetřován komisaři.
Obě Ferrari jsou na trati na tvrdé sadě pneumatik. Force India zde vypadá hodně silně - Hülkenberg zaujímá druhou přícku, když první je Alonso. Oba Red Bully, McLareny a Maldonado zatím vyčkávají v garáží. Do konce zbývá ještě deset minut.
A netrvalo dlouho a Maldonado vyjíždí na střední sadě. A nad Interlagosem opět vysvitlo slunce. Massa se zařazuje na druhé místo za svého týmového kolegu. Mezi oběma Ferrari je to těsné.
Hamilton vyráží na střední sadě a následují ho oba Red Bully. Vettel je rádiem informován, že pojede čtyři měřená kola. Button je tedy jediný, kdo ještě nevyjel na trať. Hamilton se ihned ujímá vedení a má na Alonsa velký náskok. Oba Red Bully se zařazují za něj.
Räikkönen se zařazuje na třetí místo. Vedení se dvě minuty před koncem ujímá Vettel s časem 1:13.209. "Potřebujeme další kolo?" ptá se poté svého inženýra a zajíždí do boxů. Button se zařadil na třetí příčku. Massa desátý, jedno místo za Alonsem. A bylo odmáváno. Schumacher se do třetí části kvalifikace při svém posledním víkendu nepodívá.
Maldonado podle záběru ignoroval červenou a upozornění, že má se svým vozem zajet k vážení. Ferrari se do první desítky dostali jen velmi těsně.
Nepostupující: Di Resta, Senna, Pérez, Schumacher, Kobajaši, Ricciardo, Vergne
Nejrychlejší kolo: Sebastian Vettel: 1,13.209
Oba chtěli pole position. Museli se však sklonit před McLareny (foto: Red Bull Racing)
Q3
Závěrečná část závěrečné kvalifikace začíná. Získá dnes svou sedmou pole-position Vettel nebo Hamilton? První na trať vyjíždí Nico Rosberg. Teplota tratě stále stoupá a předpokládá se, že piloti vyjednou na střední sadě pneumatik.
Schumacher podle všeho jezdil s nastavením do mokra a spoléhá tedy na mokrý závod. Hamilton je první s časem pod 1,13. a ujímá se vedení. Massa druhý, ale na Hamiltonův čas ztrácí. V zápětí jej překonává Button. Webber doplnuje první trojici. Vettel až šestý, udělal totiž chybu v zatáčce číslo 4.
Na trať ještě nevyjel Hülkenberg, Maldonado a Räikkönen. Hülkenberg se zařazuje na čtvrté místo a ukazuje, že se s ním na Interlagosu musí počítat (před dvěma lety zde získal pole position). Räikkönen šestý. To posoufá Alonsa na sedmé místo.
Šachovnicová vlajka a nyní čekáme na ty podstatné časy. Webber první, Maldonado pátý, Massa čtvrý. Hamilton překonává čas Webbera stejně tak Button, Vettel čtvrtý. Vítězně tedy dnes vychází McLaren, který obsazuje první řadu před dvěma Red Bully. Alonso až osmý. Massa jej překonal a startuje pátý.
Po kvalifikaci komisaři potřestali za neuposlechnutí příkazu Pastora Maldonada napomenutím. Vzhledem k tomu, že je to však letos již jeho třetí, dostává penalizaci a posouvá se o deset míst dozadu.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.