Kvalifikaci na Interlagosu ovládly McLareny a svou sedmou pole position letos získal Lewis Hamilton. Následují jej oba Red Bully. Felipe Massa překonává Fernanda Alonsa, který po penalizaci Maldonada nakonec odstartuje sedmý.
Překvapení na Intelagosu opět potvrdilo svou nevypočitatelnost. Před začátkem kvalifikace začalo pršet a teplota je nyní 23°C a teplota tratě klesla na 25°C. Mraky jsou však momentálně pryč. Předpověď však očekává další přeháňky.
Ve třetím tréninku dělila prvních 12 pilotů jediná sekunda. Motor, který dopoledne tamějšího času zradil Kimiho Räkkönena byl vyměněn a Fin je připraven zúčastnit se závěrečné kvalifikace letošní sezony.
Q1:
Jako první vyjíždí na trať Kovalainen. Následuje jej jeho týmový kolega a HRT. Zatím na střední sadě. Glock a Kovalainen bojují o pozici na trati. Vedoucím časem je ten Kamuje Kobajašiho s hodnotou 1,214.957 min. Většina pilotů však i po pěti minutách zůstává v garáži.
Nico Hülkenberg je upozorněn, že pokud jsou přechodné pneumatiky nevhodné, má se vrátit do boxů a v dalším kole mu doporučují se vrátit. Časy se stále zlepšují a do čela se dostávají oba Williamsy v pořadí Senna, Maldonado.
Nyní na trať vyjíždějí téměř všichni ostatní jezdci, kteří zatím vyčkávali v garáži. První čas Lewise Hamiltona jej posouvá přímo na první místo (1,17.772 min.) Ferrari se zařadilo na páté a šesté místo. Dalším kolem se však Alonso posouvá do čela, hned jej však překonává Hamilton.
Red Bull na třinácté a osmnácté příčce, když do konce zbývá čtyři a půl minuty. Časy se neustále zlepšují, trať se neustále zrychluje.
Grosjean a De La Rosa kolidují. Vypadá to, že Francouz neodhadl situaci a narazil do zadní části HRT. Pilot Lotusu je na sedmnácté příčce a má poškozen vůz - jeho přední křídlo je třeba vyměnit.
Minutu před koncem na čele Hamitlon s časem 1,15.155 min. před druhým Sennou s náskokem 0,401 s. Grosjean je osmnáctý a kvalifikace pro něj končí. "Nevím, co na to říct," řekl do rádia. Alonso desátý, Vettel pátý.
Nepostupující: Grosjean, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikejan, De La Rosa
Nejrychlejší čas: Lewis Hamilton: 1,15:075
Q2:
Druhá část kvalifikace na Interlagosu začíná. A poslední předpověď ukazuje, že by už pršet nemělo. První na trať vyráží Jean-Eric Vergne. Incident mezi Grosjeanem a De La Rosou bude po kvalifikaci vyšetřován komisaři.
Obě Ferrari jsou na trati na tvrdé sadě pneumatik. Force India zde vypadá hodně silně - Hülkenberg zaujímá druhou přícku, když první je Alonso. Oba Red Bully, McLareny a Maldonado zatím vyčkávají v garáží. Do konce zbývá ještě deset minut.
A netrvalo dlouho a Maldonado vyjíždí na střední sadě. A nad Interlagosem opět vysvitlo slunce. Massa se zařazuje na druhé místo za svého týmového kolegu. Mezi oběma Ferrari je to těsné.
Hamilton vyráží na střední sadě a následují ho oba Red Bully. Vettel je rádiem informován, že pojede čtyři měřená kola. Button je tedy jediný, kdo ještě nevyjel na trať. Hamilton se ihned ujímá vedení a má na Alonsa velký náskok. Oba Red Bully se zařazují za něj.
Räikkönen se zařazuje na třetí místo. Vedení se dvě minuty před koncem ujímá Vettel s časem 1:13.209. "Potřebujeme další kolo?" ptá se poté svého inženýra a zajíždí do boxů. Button se zařadil na třetí příčku. Massa desátý, jedno místo za Alonsem. A bylo odmáváno. Schumacher se do třetí části kvalifikace při svém posledním víkendu nepodívá.
Maldonado podle záběru ignoroval červenou a upozornění, že má se svým vozem zajet k vážení. Ferrari se do první desítky dostali jen velmi těsně.
Nepostupující: Di Resta, Senna, Pérez, Schumacher, Kobajaši, Ricciardo, Vergne
Nejrychlejší kolo: Sebastian Vettel: 1,13.209
Oba chtěli pole position. Museli se však sklonit před McLareny (foto: Red Bull Racing)
Q3
Závěrečná část závěrečné kvalifikace začíná. Získá dnes svou sedmou pole-position Vettel nebo Hamilton? První na trať vyjíždí Nico Rosberg. Teplota tratě stále stoupá a předpokládá se, že piloti vyjednou na střední sadě pneumatik.
Schumacher podle všeho jezdil s nastavením do mokra a spoléhá tedy na mokrý závod. Hamilton je první s časem pod 1,13. a ujímá se vedení. Massa druhý, ale na Hamiltonův čas ztrácí. V zápětí jej překonává Button. Webber doplnuje první trojici. Vettel až šestý, udělal totiž chybu v zatáčce číslo 4.
Na trať ještě nevyjel Hülkenberg, Maldonado a Räikkönen. Hülkenberg se zařazuje na čtvrté místo a ukazuje, že se s ním na Interlagosu musí počítat (před dvěma lety zde získal pole position). Räikkönen šestý. To posoufá Alonsa na sedmé místo.
Šachovnicová vlajka a nyní čekáme na ty podstatné časy. Webber první, Maldonado pátý, Massa čtvrý. Hamilton překonává čas Webbera stejně tak Button, Vettel čtvrtý. Vítězně tedy dnes vychází McLaren, který obsazuje první řadu před dvěma Red Bully. Alonso až osmý. Massa jej překonal a startuje pátý.
Po kvalifikaci komisaři potřestali za neuposlechnutí příkazu Pastora Maldonada napomenutím. Vzhledem k tomu, že je to však letos již jeho třetí, dostává penalizaci a posouvá se o deset míst dozadu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.