Kvalifikaci na Interlagosu ovládly McLareny a svou sedmou pole position letos získal Lewis Hamilton. Následují jej oba Red Bully. Felipe Massa překonává Fernanda Alonsa, který po penalizaci Maldonada nakonec odstartuje sedmý.
Překvapení na Intelagosu opět potvrdilo svou nevypočitatelnost. Před začátkem kvalifikace začalo pršet a teplota je nyní 23°C a teplota tratě klesla na 25°C. Mraky jsou však momentálně pryč. Předpověď však očekává další přeháňky.
Ve třetím tréninku dělila prvních 12 pilotů jediná sekunda. Motor, který dopoledne tamějšího času zradil Kimiho Räkkönena byl vyměněn a Fin je připraven zúčastnit se závěrečné kvalifikace letošní sezony.
Q1:
Jako první vyjíždí na trať Kovalainen. Následuje jej jeho týmový kolega a HRT. Zatím na střední sadě. Glock a Kovalainen bojují o pozici na trati. Vedoucím časem je ten Kamuje Kobajašiho s hodnotou 1,214.957 min. Většina pilotů však i po pěti minutách zůstává v garáži.
Nico Hülkenberg je upozorněn, že pokud jsou přechodné pneumatiky nevhodné, má se vrátit do boxů a v dalším kole mu doporučují se vrátit. Časy se stále zlepšují a do čela se dostávají oba Williamsy v pořadí Senna, Maldonado.
Nyní na trať vyjíždějí téměř všichni ostatní jezdci, kteří zatím vyčkávali v garáži. První čas Lewise Hamiltona jej posouvá přímo na první místo (1,17.772 min.) Ferrari se zařadilo na páté a šesté místo. Dalším kolem se však Alonso posouvá do čela, hned jej však překonává Hamilton.
Red Bull na třinácté a osmnácté příčce, když do konce zbývá čtyři a půl minuty. Časy se neustále zlepšují, trať se neustále zrychluje.
Grosjean a De La Rosa kolidují. Vypadá to, že Francouz neodhadl situaci a narazil do zadní části HRT. Pilot Lotusu je na sedmnácté příčce a má poškozen vůz - jeho přední křídlo je třeba vyměnit.
Minutu před koncem na čele Hamitlon s časem 1,15.155 min. před druhým Sennou s náskokem 0,401 s. Grosjean je osmnáctý a kvalifikace pro něj končí. "Nevím, co na to říct," řekl do rádia. Alonso desátý, Vettel pátý.
Nepostupující: Grosjean, Petrov, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikejan, De La Rosa
Nejrychlejší čas: Lewis Hamilton: 1,15:075
Q2:
Druhá část kvalifikace na Interlagosu začíná. A poslední předpověď ukazuje, že by už pršet nemělo. První na trať vyráží Jean-Eric Vergne. Incident mezi Grosjeanem a De La Rosou bude po kvalifikaci vyšetřován komisaři.
Obě Ferrari jsou na trati na tvrdé sadě pneumatik. Force India zde vypadá hodně silně - Hülkenberg zaujímá druhou přícku, když první je Alonso. Oba Red Bully, McLareny a Maldonado zatím vyčkávají v garáží. Do konce zbývá ještě deset minut.
A netrvalo dlouho a Maldonado vyjíždí na střední sadě. A nad Interlagosem opět vysvitlo slunce. Massa se zařazuje na druhé místo za svého týmového kolegu. Mezi oběma Ferrari je to těsné.
Hamilton vyráží na střední sadě a následují ho oba Red Bully. Vettel je rádiem informován, že pojede čtyři měřená kola. Button je tedy jediný, kdo ještě nevyjel na trať. Hamilton se ihned ujímá vedení a má na Alonsa velký náskok. Oba Red Bully se zařazují za něj.
Räikkönen se zařazuje na třetí místo. Vedení se dvě minuty před koncem ujímá Vettel s časem 1:13.209. "Potřebujeme další kolo?" ptá se poté svého inženýra a zajíždí do boxů. Button se zařadil na třetí příčku. Massa desátý, jedno místo za Alonsem. A bylo odmáváno. Schumacher se do třetí části kvalifikace při svém posledním víkendu nepodívá.
Maldonado podle záběru ignoroval červenou a upozornění, že má se svým vozem zajet k vážení. Ferrari se do první desítky dostali jen velmi těsně.
Nepostupující: Di Resta, Senna, Pérez, Schumacher, Kobajaši, Ricciardo, Vergne
Nejrychlejší kolo: Sebastian Vettel: 1,13.209
Oba chtěli pole position. Museli se však sklonit před McLareny (foto: Red Bull Racing)
Q3
Závěrečná část závěrečné kvalifikace začíná. Získá dnes svou sedmou pole-position Vettel nebo Hamilton? První na trať vyjíždí Nico Rosberg. Teplota tratě stále stoupá a předpokládá se, že piloti vyjednou na střední sadě pneumatik.
Schumacher podle všeho jezdil s nastavením do mokra a spoléhá tedy na mokrý závod. Hamilton je první s časem pod 1,13. a ujímá se vedení. Massa druhý, ale na Hamiltonův čas ztrácí. V zápětí jej překonává Button. Webber doplnuje první trojici. Vettel až šestý, udělal totiž chybu v zatáčce číslo 4.
Na trať ještě nevyjel Hülkenberg, Maldonado a Räikkönen. Hülkenberg se zařazuje na čtvrté místo a ukazuje, že se s ním na Interlagosu musí počítat (před dvěma lety zde získal pole position). Räikkönen šestý. To posoufá Alonsa na sedmé místo.
Šachovnicová vlajka a nyní čekáme na ty podstatné časy. Webber první, Maldonado pátý, Massa čtvrý. Hamilton překonává čas Webbera stejně tak Button, Vettel čtvrtý. Vítězně tedy dnes vychází McLaren, který obsazuje první řadu před dvěma Red Bully. Alonso až osmý. Massa jej překonal a startuje pátý.
Po kvalifikaci komisaři potřestali za neuposlechnutí příkazu Pastora Maldonada napomenutím. Vzhledem k tomu, že je to však letos již jeho třetí, dostává penalizaci a posouvá se o deset míst dozadu.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.