BRAZÍLIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší byl ve druhém tréninku Lewis Hamilton s McLarenem, na záda mu dýchaly oba Red Bully. Fernando Alonso předvedl páté nejrychlejší kolo.
Odpoledne v Brazílii bylo horké, teplota vzduchu přesahovala 32 °C a asfalt byl rozpálený na 49 °C, což znamená, že se pneumatiky budou pilotům snadněji zahřívat. V paddocku se podruhé za sebou objevil Rubens Barrichello, jenž potvrdil, že jeho šance na návrat do F1 příští rok se blíží nule.
Piloti v úvodu jezdili na tvrdých, později přecházeli na středně-tvrdé pneumatiky a delší jízdy s větším množstvím paliva. Na začátku druhého tréninku zkoušeli experimentální pneumatiky pro sezónu 2013 už jen Ricciardo, Petrov a oba vozy HRT.
V neděli má pršet, ale podle inženýrů dnes v F1 neexistuje žádné zvláštní nastavení do deště vzhledem k tomu, že vozy jezdí s maximálním přítlakem už za sucha. Dělají se pouze drobné úpravy, například se mění velikost otvorů brzdových kanálků.
V 17 hod našeho času se jako první vydal na průzkum okruhu Romain Grosjean následovaný Pastorem Maldonadem. Piloti hned najížděli do měřených kol, první čas si připsali Francouz s Lotusem a jezdci Toro Rosso. Romain začátek zvládl nejlépe: 1:16,070 min.
Po dvanácti minutách se do čela propracoval Vettel: 1:15,226 min. Na čele to bylo těsné: Alonso ztrácel 3 setiny, Button 48 tisícin sekundy.
Vozy HRT prostály prvních 40 min v garáži, důvodem podle týmu bylo údajně příliš velké horko. V garáži byl k zastižení pouze Dany Clos. Po půlhodině jezdili všichni stále na tvrdé směsi, výjimkou byl pouze Vergne na středně-tvrdé.
Grosjean jako jeden z první nazul měkčí ze dvou směsí a objevil se na čele (foto: Lotus F1 Team)
Jenson Button byl velmi rychlý v prvním a třetím sektoru a dosahoval vysokých rychlostí na rovinkách (321 km/hod - o 6km/hod více než druhý Vergne), naproti tomu Alonso vládl druhému sektoru a na rovinkách byl pomalejší - Ferrari zkoušelo jezdit s vyšším přítlakem než McLaren. S větším úhlem náběhu zadního křídla než Button jezdil i Hamilton.
Španělovi se podařilo po 36 min propracovat do čela před Vettela - 1:15,150 min (sektory 19,0/38,5/17,3 s). Po chvíli jej předstihl Grosjean (1:14,994 min; 19,0/38,3/17,4), ten už měl ale obutou středně-tvrdou směs.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Grosjean 1:14,9942. Alonso + 0,1563. Vettel + 0,2324. Button + 0,2625. Webber + 0,3426. Räikkönen + 0,3777. Rosberg + 0,3838. Hamilton +0,421
Po 50 min se na chvíli na čele objevil Felipe Massa (1:14,553), po necelé minutě jej vystřídal na středně-tvrdé směsi kroužící Hamilton - 1:14,026 min (18,8/37,9/17,1). Vettel ztrácel 0,274 s - 1:14,300 (18,8/38,1/17,3).
Jenson Button u svých mechaniků v průběhu druhého tréninku (foto: McLaren Mercedes)
20 min před koncem zastavil na dráze Charles Pic, který byl dnes potvrzen Caterhamem. Za žlutých vlajek v prostředním sektoru opustil svůj monopost, na vině byl zřejmě alternátor. McLaren Hamiltonovi dává za cíl jezdit s těžším vozem časy kolem 1:19,5 min.
Kimi si v závěru stěžuje na to, že nemá žádnou přilnavost na přední ani na zadní nápravě. Inženýr mu vysvětluje příčinu, příliš vysoká teplota pneumatik.
V závěru se týmy věnovaly simulacím závodu, Hamiltona na čele již nikdo neohrozil. Nejblíže mu ve druhém tréninku byly oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber, za nimi se seřadily vozy Ferrari: Massa s Alonsem.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Button - 321,9 km/hod; 2. Pérez - 315,9; 3. Vergne - 315,2; 4. Ricciardo - 314,5; 5. Schumacher - 313,4; 6. Karthikeyan - 313,1; 7. Alonso - 313,0; 8. Massa - 312,7... 15. Hamilton - 311,0... 22. Vettel - 308,1; 23. Webber - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.