BRAZÍLIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší byl ve druhém tréninku Lewis Hamilton s McLarenem, na záda mu dýchaly oba Red Bully. Fernando Alonso předvedl páté nejrychlejší kolo.
Odpoledne v Brazílii bylo horké, teplota vzduchu přesahovala 32 °C a asfalt byl rozpálený na 49 °C, což znamená, že se pneumatiky budou pilotům snadněji zahřívat. V paddocku se podruhé za sebou objevil Rubens Barrichello, jenž potvrdil, že jeho šance na návrat do F1 příští rok se blíží nule.
Piloti v úvodu jezdili na tvrdých, později přecházeli na středně-tvrdé pneumatiky a delší jízdy s větším množstvím paliva. Na začátku druhého tréninku zkoušeli experimentální pneumatiky pro sezónu 2013 už jen Ricciardo, Petrov a oba vozy HRT.
V neděli má pršet, ale podle inženýrů dnes v F1 neexistuje žádné zvláštní nastavení do deště vzhledem k tomu, že vozy jezdí s maximálním přítlakem už za sucha. Dělají se pouze drobné úpravy, například se mění velikost otvorů brzdových kanálků.
V 17 hod našeho času se jako první vydal na průzkum okruhu Romain Grosjean následovaný Pastorem Maldonadem. Piloti hned najížděli do měřených kol, první čas si připsali Francouz s Lotusem a jezdci Toro Rosso. Romain začátek zvládl nejlépe: 1:16,070 min.
Po dvanácti minutách se do čela propracoval Vettel: 1:15,226 min. Na čele to bylo těsné: Alonso ztrácel 3 setiny, Button 48 tisícin sekundy.
Vozy HRT prostály prvních 40 min v garáži, důvodem podle týmu bylo údajně příliš velké horko. V garáži byl k zastižení pouze Dany Clos. Po půlhodině jezdili všichni stále na tvrdé směsi, výjimkou byl pouze Vergne na středně-tvrdé.
Grosjean jako jeden z první nazul měkčí ze dvou směsí a objevil se na čele (foto: Lotus F1 Team)
Jenson Button byl velmi rychlý v prvním a třetím sektoru a dosahoval vysokých rychlostí na rovinkách (321 km/hod - o 6km/hod více než druhý Vergne), naproti tomu Alonso vládl druhému sektoru a na rovinkách byl pomalejší - Ferrari zkoušelo jezdit s vyšším přítlakem než McLaren. S větším úhlem náběhu zadního křídla než Button jezdil i Hamilton.
Španělovi se podařilo po 36 min propracovat do čela před Vettela - 1:15,150 min (sektory 19,0/38,5/17,3 s). Po chvíli jej předstihl Grosjean (1:14,994 min; 19,0/38,3/17,4), ten už měl ale obutou středně-tvrdou směs.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Grosjean 1:14,9942. Alonso + 0,1563. Vettel + 0,2324. Button + 0,2625. Webber + 0,3426. Räikkönen + 0,3777. Rosberg + 0,3838. Hamilton +0,421
Po 50 min se na chvíli na čele objevil Felipe Massa (1:14,553), po necelé minutě jej vystřídal na středně-tvrdé směsi kroužící Hamilton - 1:14,026 min (18,8/37,9/17,1). Vettel ztrácel 0,274 s - 1:14,300 (18,8/38,1/17,3).
Jenson Button u svých mechaniků v průběhu druhého tréninku (foto: McLaren Mercedes)
20 min před koncem zastavil na dráze Charles Pic, který byl dnes potvrzen Caterhamem. Za žlutých vlajek v prostředním sektoru opustil svůj monopost, na vině byl zřejmě alternátor. McLaren Hamiltonovi dává za cíl jezdit s těžším vozem časy kolem 1:19,5 min.
Kimi si v závěru stěžuje na to, že nemá žádnou přilnavost na přední ani na zadní nápravě. Inženýr mu vysvětluje příčinu, příliš vysoká teplota pneumatik.
V závěru se týmy věnovaly simulacím závodu, Hamiltona na čele již nikdo neohrozil. Nejblíže mu ve druhém tréninku byly oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber, za nimi se seřadily vozy Ferrari: Massa s Alonsem.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Button - 321,9 km/hod; 2. Pérez - 315,9; 3. Vergne - 315,2; 4. Ricciardo - 314,5; 5. Schumacher - 313,4; 6. Karthikeyan - 313,1; 7. Alonso - 313,0; 8. Massa - 312,7... 15. Hamilton - 311,0... 22. Vettel - 308,1; 23. Webber - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.