BRAZÍLIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší byl ve druhém tréninku Lewis Hamilton s McLarenem, na záda mu dýchaly oba Red Bully. Fernando Alonso předvedl páté nejrychlejší kolo.
Odpoledne v Brazílii bylo horké, teplota vzduchu přesahovala 32 °C a asfalt byl rozpálený na 49 °C, což znamená, že se pneumatiky budou pilotům snadněji zahřívat. V paddocku se podruhé za sebou objevil Rubens Barrichello, jenž potvrdil, že jeho šance na návrat do F1 příští rok se blíží nule.
Piloti v úvodu jezdili na tvrdých, později přecházeli na středně-tvrdé pneumatiky a delší jízdy s větším množstvím paliva. Na začátku druhého tréninku zkoušeli experimentální pneumatiky pro sezónu 2013 už jen Ricciardo, Petrov a oba vozy HRT.
V neděli má pršet, ale podle inženýrů dnes v F1 neexistuje žádné zvláštní nastavení do deště vzhledem k tomu, že vozy jezdí s maximálním přítlakem už za sucha. Dělají se pouze drobné úpravy, například se mění velikost otvorů brzdových kanálků.
V 17 hod našeho času se jako první vydal na průzkum okruhu Romain Grosjean následovaný Pastorem Maldonadem. Piloti hned najížděli do měřených kol, první čas si připsali Francouz s Lotusem a jezdci Toro Rosso. Romain začátek zvládl nejlépe: 1:16,070 min.
Po dvanácti minutách se do čela propracoval Vettel: 1:15,226 min. Na čele to bylo těsné: Alonso ztrácel 3 setiny, Button 48 tisícin sekundy.
Vozy HRT prostály prvních 40 min v garáži, důvodem podle týmu bylo údajně příliš velké horko. V garáži byl k zastižení pouze Dany Clos. Po půlhodině jezdili všichni stále na tvrdé směsi, výjimkou byl pouze Vergne na středně-tvrdé.
Grosjean jako jeden z první nazul měkčí ze dvou směsí a objevil se na čele (foto: Lotus F1 Team)
Jenson Button byl velmi rychlý v prvním a třetím sektoru a dosahoval vysokých rychlostí na rovinkách (321 km/hod - o 6km/hod více než druhý Vergne), naproti tomu Alonso vládl druhému sektoru a na rovinkách byl pomalejší - Ferrari zkoušelo jezdit s vyšším přítlakem než McLaren. S větším úhlem náběhu zadního křídla než Button jezdil i Hamilton.
Španělovi se podařilo po 36 min propracovat do čela před Vettela - 1:15,150 min (sektory 19,0/38,5/17,3 s). Po chvíli jej předstihl Grosjean (1:14,994 min; 19,0/38,3/17,4), ten už měl ale obutou středně-tvrdou směs.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Grosjean 1:14,9942. Alonso + 0,1563. Vettel + 0,2324. Button + 0,2625. Webber + 0,3426. Räikkönen + 0,3777. Rosberg + 0,3838. Hamilton +0,421
Po 50 min se na chvíli na čele objevil Felipe Massa (1:14,553), po necelé minutě jej vystřídal na středně-tvrdé směsi kroužící Hamilton - 1:14,026 min (18,8/37,9/17,1). Vettel ztrácel 0,274 s - 1:14,300 (18,8/38,1/17,3).
Jenson Button u svých mechaniků v průběhu druhého tréninku (foto: McLaren Mercedes)
20 min před koncem zastavil na dráze Charles Pic, který byl dnes potvrzen Caterhamem. Za žlutých vlajek v prostředním sektoru opustil svůj monopost, na vině byl zřejmě alternátor. McLaren Hamiltonovi dává za cíl jezdit s těžším vozem časy kolem 1:19,5 min.
Kimi si v závěru stěžuje na to, že nemá žádnou přilnavost na přední ani na zadní nápravě. Inženýr mu vysvětluje příčinu, příliš vysoká teplota pneumatik.
V závěru se týmy věnovaly simulacím závodu, Hamiltona na čele již nikdo neohrozil. Nejblíže mu ve druhém tréninku byly oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber, za nimi se seřadily vozy Ferrari: Massa s Alonsem.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Button - 321,9 km/hod; 2. Pérez - 315,9; 3. Vergne - 315,2; 4. Ricciardo - 314,5; 5. Schumacher - 313,4; 6. Karthikeyan - 313,1; 7. Alonso - 313,0; 8. Massa - 312,7... 15. Hamilton - 311,0... 22. Vettel - 308,1; 23. Webber - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.