Sebastian Vettel si zajistil další start z první pozice, zatímco jeho soupeř v boji o titul, Fernando Alonso, bude startovat až devátý.
První část kvalifikace začala, jako první bez váhání vyrážejí na trať oba vozy HRT. Dnes to budou mít těžké, v tréninku to vypadalo, že by jim mohl dělat problém limit 107%, aby vůbec mohli De la Rosa s Karthikeyanem startovat v závodě. Oba také jedou na měkčí sadě pneumatik.
Fanoušci na tribunách zatím hromadně bouří, protože se na trati objevuje Sergio Pérez, kterého mají američtí fanoušci zjevně v oblibě.
Di Resta a Grosjean už, stejně jako piloti HRT a Caterhamu, také jedou na středně tvrdé směsi. Grosjean se také usazuje na prvním místě, ale v tuto chvíli to ještě není tak podstatné.
Ohledně pneumatik to tu nevypadá nijak divoce, podle Pirelli se neopotřebovávají tolik, i když ve třetím tréninku byl trochu problém je zahřát. Výrobce očekává, že většina pilotů pojede jen na jednu zastávku v boxech během zítřejšího závodu.
Nejrychlejší kolo už opět zajel Sebastian Vettel, a nevypadá to, že by s jeho udržením měl mít po zbytek dnešní kvalifikace problém. Téměř hned ho následuje Mark Webber.
Do problémů se ale dostává Narain Karthikeyan, který zůstává stát vedle trati. To by mohlo zkomplikovat život Nicu Rosbergovi, který nyní bojuje o postup do druhé části a nesmí se tak v daném úseku trati zlepšit. Podaří se mu ale zabrat jinde?
A podařilo se mu to, o čtvrt sekundy překonal Daniela Ricciarda. Nikdo další už se nezlepšil, takže nepostupují: Ricciardo, Glock, Pic, Petrov, Kovalainen, De la Rosa, KarthikeyanVšichni nepostupující splnili limit 107% a kvalifikovali se do závodu.
Do druhé části vyjíždí jako první Räikkönen, spolu s ním jede i Pastor Maldonado. Za nimi hned vyráží další piloti, kteří se pokusí zajet co nejlepší čas.
Fernando Alonso se v rychlém kole na chvíli zasekl za Michaelem Schumacherem a nezapomněl se o tom zmínit svému týmu pomocí rádia, Hamilton mezitím zajel nejrychlejší čas druhé části. Nevydržel tam ale dlouho, za chvíli se tam opět vrátil Vettel.
Jenson Button se ale topí v problémech, stěžoval si týmu, že ztrácí výkon a pomalu se vrací do boxů. Povedlo se mu to jen tak tak a opravdu z posledních sil. Do konce zbývají dvě minuty, Button je desátý a nemůže už se svou pozici nic dělat. Postoupí ještě?
Ne. Nepovedlo se, byl překonán a je dvanáctý. V závěru se ještě mnozí pokusili zlepšit svůj čas, ale například pro Sauber bude tato kvalifikace velkým zklamáním, ani jeden z pilotů nepostupuje do Q3.
Nepostupují: Senna, Button, Di Resta, Vergne, Pérez, Kobajaši a Rosberg.
Kdoví jak se nedařilo ani Alonsovi, zatímco Massa je třetí, on zatím jen osmý, ale uvidíme až po Q3, jak na tom jezdci na startu budou. Zatím jednoznačně vládnou Red Bully.
Třetí část začala, první vyjíždí na trať Schumacher. Na trati jsou i obě Ferrari. Massa na mezičasech o dost rychlejší než Alonso, co se to se Španělem děje?
Nejlépe zatím jezdí v Q3 Grosjean, ale už byl překonán Webberem. A hned na to Hamilton s tím, že Vettel má nejrychlejší čas v prvním sektoru a má rozjeté velmi rychlé kolo, které následně proměňuje v provizorní pole position.
Fernando Alonso se připravuje na svůj poslední pokus. Ohrozí Vettela? Hamilton se před něj nedostal a je druhý, má však ještě jeden pokus.
Ale už se to nepovedlo, pole position získal Sebastian Vettel a Alonso byl odsunut až na deváté místo.
Pořadí: Vettel, Hamilton, Webber, Grosjean, Räikkönen, Schumacher, Massa, Hülkenberg, Alonso, Maldonado.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.