Dnešní třetí trénink plný smyků, kolizí a odstoupení vyhrál s nejlepším časem Sebastian Vettel. Na druhém místě se ztrátou půl sekundy na Vettela dojel Maldonado.
Třetí trénink začal, teplota vzduchu byla 13 °C, teplota tratě 15 °C. Jako první na trať míří Kobajaši a Pérez, dokončují svá instalační kola a vrací se do boxů, podobně jako jejich soupeři.
Ve třetím tréninku nebývá času mnoho, na poslední doladění nastavení vozu mají týmy jen šedesát minut čistého času.
Jezdci se stále potýkají s kluzkým povrchem trati, problém měli v zatáčce číslo 19 Grosjean i Karthikeyan. Kombinace tvrdých pneumatik, chladnější trati a relativně čerstvého a neoježděného asfaltu asi připraví během víkendu zajímavou podívanou.
První zajeté časy jsou zatím hodně rozdílné. Navzdory nedostatku času je trať poloprázdná, většina pilotů zůstává se svými vozy v garáži.
Sergio Pérez a Charles Pic se srazili při předjíždění v jedné ze zatáček a oba se dostali do hodin, div že oba neskončili ve štěrku. Takhle to odneslo jen přední křídlo Pérezova Sauberu a nejspíše i nějaká ta součástka na Marussii Charlese Pica. Oba tedy mohou pokračovat.
Po polovině tréninku se v čele s časem 1:37,973 min. usadil Jenson Button, následovaný Rosbergem a Kobajašim.
Jean-Eric Vergne odstavuje svůj vůz kvůli problému. Vypadá to na selhání zavěšení nebo špatně dotaženou matici kola. Traťovým maršálům trvá odklízení nepojízdného Toro Rosso celkem dlouho.
Z opakovaných záznamů není moc dobře vidět, co se stalo. Krátce před odstoupením Vergne trochu zklouzl z trati a nejspíš přejel trochu tvrdě obrubník, o který svůj vůz poškodil. Uvidíme, kolik takových nehod přinese zítřejší závod.
Čtvrt hodiny před koncem bylo Toro Rosso konečně odklizeno a jezdci mohou jet opět naplno, co jen jim vozy, pneumatiky a kluzký povrch dovolí.
Většina jezdců v posledních minutách na měkčí směsi gum, tedy na střední, vyráží k posledním pokusům v třetím volném tréninku. Na trati je opravdu plno, v garáži jsou pouze oba Lotusy.
Pokračují problémy v předposlední a poslední zatáčce, Pastor Maldonado předvedl perfektní drift, ze kterého ale asi nemá radost ani on, ani jeho tým, protože cesta k nejrychlejšímu času tudy určitě nevede.
Nejrychlejší čas zajel těsně před koncem tréninku Sebastian Vettel, 1:36,490 min. Na druhé místo se dostal Alonso, následně překonaný Maldonadem, trápícím se s masivním nedostatkem přilnavosti pneumatik. Pak se ale i před něj dostal Lewis Hamilton, jen 0,2 vteřiny za Vettelem.
Nakonec tedy vyhrál Vettel, druhý Hamilton, třetí Maldonado, čtrvrtý Alonso, pátý Rosberg.
Maximální rychlosti: 1. Kobajaši - 320,3 km/hod; 2. Vergne - 319,8; 3. Maldonado - 319,2; 4. Senna - 319,0; 5. Di Resta - 318,6; 6. Massa - 318,4... 23. Vettel - 308,5; 24. Webber - 307,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.