Šéf závodního týmu Mercedes Ross Brawn připustil, že je rozvoj dvojitého systému DRS připravil o cenné zdroje, které mohli věnovat jiným technologiím.
Německý tým se trápí, v šampionátu je o velký kus před ním Lotus, zezadu na něj zle dotírá Sauber. Brawn nyní v rozhovoru pro Autosprint připustil, že lituje spousty zdrojů, které vložili do vývoje svého unikátního DDRS systému. Ten díky kanálům vedoucím ze zadního křídla přes celý vůz snižoval přítlak i na předním křídle.
"Ano. Jedním ze závěrů, k nimž jsme dospěli, byl ten, že dvojitý DRS sice fungoval, ale zdržel nás v jiných oblastech. Dnes existuje tolik, řekněme chytrých, technologií kolem předních křídel! My jsme však měli náš systém a křídla jsme navrhli kolem tohoto konceptu," uvádí Brawn.
"Když začalo být jasné, co dělají ostatní, jaký potenciál měla jiná filozofie, možná jsme měli ustoupit," přemýšlí nahlas šéf Mercedesu, za který bude příští rok místo Michaela Schumachera závodit Lewis Hamilton.
Mercedes se kvůli rozvoji svého DDRS nemohl věnovat rozvoji posledních trendů, jako jsou například flexibilní křídla a ohebné nosy. "Jak říkáte, existují určité 'strukturální' věci, které jsme letos pozorovali. Ty však příští rok zmizí - nebo by alespoň měly," doufá Brawn.
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 v Abú Zabí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.