Šéf závodního týmu Mercedes Ross Brawn připustil, že je rozvoj dvojitého systému DRS připravil o cenné zdroje, které mohli věnovat jiným technologiím.
Německý tým se trápí, v šampionátu je o velký kus před ním Lotus, zezadu na něj zle dotírá Sauber. Brawn nyní v rozhovoru pro Autosprint připustil, že lituje spousty zdrojů, které vložili do vývoje svého unikátního DDRS systému. Ten díky kanálům vedoucím ze zadního křídla přes celý vůz snižoval přítlak i na předním křídle.
"Ano. Jedním ze závěrů, k nimž jsme dospěli, byl ten, že dvojitý DRS sice fungoval, ale zdržel nás v jiných oblastech. Dnes existuje tolik, řekněme chytrých, technologií kolem předních křídel! My jsme však měli náš systém a křídla jsme navrhli kolem tohoto konceptu," uvádí Brawn.
"Když začalo být jasné, co dělají ostatní, jaký potenciál měla jiná filozofie, možná jsme měli ustoupit," přemýšlí nahlas šéf Mercedesu, za který bude příští rok místo Michaela Schumachera závodit Lewis Hamilton.
Mercedes se kvůli rozvoji svého DDRS nemohl věnovat rozvoji posledních trendů, jako jsou například flexibilní křídla a ohebné nosy. "Jak říkáte, existují určité 'strukturální' věci, které jsme letos pozorovali. Ty však příští rok zmizí - nebo by alespoň měly," doufá Brawn.
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 v Abú Zabí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.