Boj o letošní titul mistra světa vrcholí. Dokáže Fernando Alonso, že k triumfu nepotřebujete nejrychlejší vůz, nebo získá Sebastian Vettel svůj třetí titul v řadě a odmění tak Red Bull za zlepšení, které v letošní sezoně ukázali? A co jej dokáže zastavit? Anthony Davidson, analytik Sky Sports, se domnívá, že existují už jen dvě věci.
Sebastian Vettel má velmi dobrou šanci na zisk svého třetího titulu mistra světa. Stal by se tak prvním, komu se to po zisku prvního titulu povedlo ve třech letech po sobě. Dokáže jej někdo zastavit?
Anthony Davidson v F1 Show uvedl, že existují pouze dvě věci, které mu v tom mohou zabránit: nespolehlivost techniky a chyba týmu. Nedomnívá se totiž, že Ferrari jinak dokáže Red Bull dohnat a to i přes komentáře Fernanda Alonsa, který se nechal slyšet, že Red Bull má sice lepší auto, oni však mají lepší tým.
"Nic si nenamlouvejme - Vettel je v porovnání s Alonsem v definitivně lepším autě. Myslím, že existují pouze dvě věci, které mohou zastavit Vettela v zisku letošního titulu - spolehlivost a chyba týmu," komentuje situaci bývalý závodník Super Aguri pro Sky Sports.
"Stále ještě můžeme vidět chyby. Nezapomeňte, že lidé v týmech začínají být unavení a stejně tak motory, ty se rychle opotřebovávají. Takže do toho určitě promluví spolehlivost. Jen si vemte Vettela v Abú Zabí. V poslední době se mu hodně dařilo a nemohu uvěřit, jak mu to vychází - ale dříve či později se to zase otočí," domnívá se Davidson.
Vettel nebo Alonso? Dočkáme se v letošní sezoně ještě dalšího zvratu? (foto: Red Bull Racing)
Zároveň si také myslí, že se bude bojovat až do posledního závodu a čeká nás tak velké finále v Brazílii. Bývalý jezdec Toyoty Allan McNish však oponuje. Podle něj Vettel musí ukořistit titul už v Austinu a neriskovat tak nic v posledním závodě.
"Z mého úhlu pohledu to musí vyřešit už v Austinu. Posledním místem, kam bych chtěl jet bojovat s Alonsem o titul je Brazílie. V Brazílii bylo Ferrari historicky velmi úspěšné a může pršet. A když si zavzpomínáme na letošní sezonu, když pršelo, Alonso to zvládl po svém. Je v takových situacích extrémně dobrý," upozorňuje McNish.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.