ABÚ ZABÍ - Krátké ohlédnutí za posledním testem mladíků na okruhu Jas Marina, kde po Velké ceně Abú Zabí zůstalo šest týmů: Caterham, Lotus, McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Letošní testy mladých pilotů byly rozděleny na tři části: 12. a 13. července testovaly dva dny v Silverstone týmy Williams, Marussia a jeden den HRT; od 11. do 13. září se v Magny-Cours sešla trojice Ferrari, Mercedes a Force India a tento týden zbylá šestice týmů F1 v Abú Zabí.
Nejrychlejší čas za všechny tři dny zajel hned v úterý Kevin Magnussen s McLarenem: 1:42,651 min. Byl o 2,021 sekundy pomalejší než čas Lewise Hamiltona, který s ním v sobotu vyhrál kvalifikaci. Nejblíže Dánovi byl včera Davide Valsecchi s Lotusem (s 0,026) a ve středu Antonio Felix da Costa s Red Bullem (+ 0,028 s).
Nejvíce si testy užil testovací pilot Sauberu Esteban Gutiérrez, jenž ve středu a ve čtvrtek ujel 174 kol, což představuje více než tři velké ceny - celkem 966,4 km. Solidní vzdálenosti urazili také Da Costa (7831 km), Robin Frijns (727,574 km), jenž se svezl v úterý se Sauberem a ve čtvrtek s Red Bullem, či Giedo van der Garde s Caterhamem (716,5 km).
Nejrychlejší časy z testu mladých pilotů v Abú Zabí
Týmy F1 ke konci sezóny své vozy stále vyvíjejí, protože na příští vůz kvůli poměrně neměnným pravidlům budou moci spoustu prvků přenést (celá šasi včetně Coanda výfuků či pasivních DDRS ve stylu Lotusu) - není to zcela typická situace, k velkému třesku dojde až před sezónou 2014.
Proto se mladíci místo sbírání zkušeností a jízdy dle libosti museli věnovat aerodynamickým programům - jezdit konstantní rychlostí, absolvovat spoustu instalačních okruhů s různými měřícími soustavami.
Na vozech se objevila celá řada nových dílů: McLaren například testoval zcela nové přední křídlo (najdete v naší fotogalerii), Lotus jezdil většinu času se staršími výfuky, ale s vývojovými díly včetně DDRS. To se objevilo i na monopostu Sauberu, Red Bullu a hned dva pilíře se objevily pod zadním křídlem Toro Rosso.
Počty ujetých kilometrů šesti týmy během testu v Abú Zabí
Nejvíce dat nasbíral McLaren, jenž do testu kromě mladíků Magnusena a Turveyho zapojil také jednatřicetiletého zkušeného Garyho Paffetta, což týmu z Wokingu mnozí vytýkají, ač testu mladíků zneužívají do určité míry všichni - i malé týmy pro získání financí. Trojice pilotů ujela během tří dnů přes 1566 km. Dařilo se i Sauberu, který s Frijnsem a Gutiérrezem urazil téměř 1400 km.
Z pohledu výrobců motorů si nejvíce dat odnáší Renault, který svými agregáty během testu mladíků v Abú Zabí poháněl hned trojici vozů: Caterham, Lotus a Red Bull - dohromady ujely přes 3465 km. S osmiválcem Ferrari za zády odkroužili přes 2571 km týmy Toro Rosso a Sauber, Mercedes měl jediného zástupce v podobě McLarenu.
Celkem ujelo tento týden v Abú Zabí šest týmů 1 369 kol, což odpovídá vzdálenosti 7 603,4 km.
Počty ujetých kilometrů během testu v Abú Zabí z pohledu výrobců motorů
Fotogalerii z posledního testu mladíků v Abú Zabí obsahující 114 snímků vše šesti týmů najdete zde.
Testy mladíků 2012 - celkové shrnutí
Během testů mladíků, které byly letos rozděleny na tři části, urazilo největší vzdálenost Ferrari v Magny-Cours - celkem přes 1720 km. O něco kratší vzdálenost ujel tento týden na okruhu Jas Marina McLaren (1566,2 km) a Sauber (1399,6), Mercedesu, který ve Francii ladil Coanda výfuky, patří čtvrtá příčka (1354,2 km).
Nejméně toho natestovali nováčci: HRT s jedním dnem 483 km, Marussia se dvěma dny 702,5 km. Oba týmy se společně setkali na dráze v Silverstone ještě před letní přestávkou.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.