Technický šéf Red Bullu Adrian Newey uvedl, že v při závodě v Abú Zabí u Sebastiana Vettela vážně zvažovali možnost jedné zastávky v boxech.
Red Bull dostal po sobotní kvalifikaci penalizaci za nedostatek benzínu v nádrži. Sebastian Vettel jako vedoucí muž tabulky tak musel startovat z poslední pozice. Tým nakonec zvolil možnost startovat z boxů a upravit Vettelův vůz.
Němec byl připraven na probojovávání se startovním polem a jeho cílem byly body. V 55 kol dlouhém závodě poprvé zajel do boxů pro výměnu pneumatik a předního křídla, které si poškodil během výjezdu safety caru, ve třináctém kole.
Do konce tak zbývalo ještě 42 kol a Red Bull se v té chvíli snažil o to, aby už Vettel znovu do boxů nemusel. Nakonec se však rozhodli, že tak dlouho pneumatiky nevydrží a osmnáct kol před koncem závodu povolali Němce do boxů podruhé.
Krizovou chvíli Red Bull zvládl a udržel si náskok ve vedení šampionátu (foto: Red Bull Racing)
"Pochopitelně jsme o tom debatovali a po přezutí jsme prozkoumali pláště z Markova vozu. Bylo to dráždivě blízko, to je jasné. Ale jak jsme často viděli, pokud to převaříte, můžete vyhodit rozhodující čas a místo třetího místa mohl dojet třeba osmý," uvedl pro Sky Sports po závodě Newey.
Nedomnívali se totiž, že by to zvládli, pokud by se na trati neobjevil další safety car. To by však byl až příliš velký risk.
A zatímco Vettel se po závodě nechal slyšet, že vždy věřil v pódium, Newey jeho očekávání nesdílel. "Udělali jsme nějaké simulace a doufali jsme v dobré umístění, někde kolem osmého a řekněme pátého místa. To byla očekávání - rozhodně ne pódium," přiznal Angličan.
Pochválil také tým, který podle něj odvedl ohromnou práci a po stresujíícm začátku víkendu celý problém zvládli výborně. Výsledkem je desetibodový náskok v čele tabulky jezdců na druhého Fernanda Alonsa ve Ferrari.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.