Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová se domnívá, že výkony Sergia Péreze z posledních závodů nemají co dočinění s jeho přestupem k McLarenu. Doufá však, že Nico Hülkenberg přinese do týmu vyrovnanější výkony.
Poté, co Sergio Pérez oznámil svůj odchod do McLarenu, musel Sauber hledat náhradu. Stal se jí Nico Hülkenberg, který podepsal se švýcarskou stájí roční smlouvu.
Pérez v první části zaujal svými výkony a třikrát vystoupal na stupně vítězů. Od chvíle, kdy oznámil svůj přestup k McLarenu však nezískal ani bod. Ve třech ze čtyř posledních závodů se zapletl do kolizí a při poslední Velké ceně v Abú Zabí si za to vysloužil penalizaci. Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová proto doufá, že Hülkenberg přinese do týmu stabilnější výkony.
"Je to rozhodně naším cílem. Nemyslím si, že to má co dělat se Sergiovým přestupem k jinému týmu. Myslím, že získává zkušenosti - je to jeho druhá sezona - a je to část balíku, který s tímto druhem závodníků získáváte. Nemyslím, že to má spojitost, ale jednoznačně je to cíl, který pro příští sezonu máme - větší vyrovnanost," popisuje pro ESPN Kaltenbornová.
Pérez nebo Hülkenberg? Kdo na trati příští rok zaujme víc? (Sauber Motorsport AG)
Zatímco Pérez pro Sauber nezískal ani bod, Kamuj Kobajaši, jehož budoucnost je stále nejasná, jich na okruhu Yas Marina vybojoval osm. I díky tomu Kaltenbornová věří, že mají jako tým velkou šanci překonat v poháru konstruktérů Mercedes. "Je to stále těžší a těžší, protože příležitostí ubývá," uvedla šéfka Sauberu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.