FIA potvrdila trest pro Sebastiana Vettela, který po kvalifikaci neměl ve voze dostatek paliva. Bude proto startovat z chvostu startovního pole.
V dnešní kvalifikaci na Velkou cenu si Vettel vyjel třetí místo. Při zpomalovacím kole však pod hotelem odstavil svůj vůz. Zamířil tak rovnou ke komisařům, aby své počínání vysvětlil. Šéf Red Bullu Christian Horner pro Sky Sports uvedl, že příkaz "zastav auto" přišel od Renaultu.
Další dlouhé čtyři hodiny se čekalo na velmi důležité rozhodnutí. A v paddocku byla podle novinářů napjatá nálada. Jako by se právě rozhodovalo o titulu. V Abú Zabí bylo téměř jedenáct hodin v noci. I Fernando Alonso však zůstal na okruhu.
Podle FIA měl Vettel v nádrži pouze 850 ml paliva. Pravidla však vyžadují 1 litr. Proto byl z kvalifikace vyloučen. Stejně jako Lewis Hamilton ve Španělku proto bude Němec startovat z posledního místa nebo z boxů. Boj o titul tak dostává další nečekanou zápletku.
Alonso, který na obhájce titulu ztráci 13 bodů bude startovat šestý. Ve zprávě se uvádí: "Komisaři obdrželi zprávu od ředitelství závodu, že vůz č.1 ne nevrátil vlastní silou do boxů, což nařizuje článek pravidel 6.6.2" (kompletní znění najdete v originálu zde).
Sebastian Vettel bezmocně sedí opřený o svůj monopost (foto: Red Bull Racing)
Komisaři, mezi nimiž máme díky Radovanovi Novákovi své zasotupení, vyslechli jezdce i vedení týmu, prostudovali telemetrii, která ukázala důvody zastavení vozu. Akceptovali vysvětlení týmu, že šlo o zásah vyšší moci (stejně jako se v Barceloně bránil McLaren), avšak za daných okolností neměli jinou možnost než vyloučení Vettela z kvalifikace.
Doplnění: V prohlášení Red Bull oznámil, že Vettel bude startovat z boxů, nyní budou auto podrobně zkoumat.
"Jeden z nejlepších skokanů na lyžích v historii jednou řekl, že každá možnost je příležitost. A co se nás týče, jsme přesvědčeni, že zítra máme stále spoustu možností," okomentoval situaci Vettel. A šéf Red Bullu nepochybuje, že Němec zítra ukáže, jak dobrým pilotem je.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.