ABÚ ZABÍ - KVALIFIKACE; Lewis Hamilton zvítězil v kvalifikaci na Velkou cenu Abú Zabí, následují ho oba Red Bully, Alonso končí sedmý. Vettel však na konci odstavil svůj vůz a později byl vyloučen.
První část - Q1
První část kvalifikace začíná a na okruhu Yas Marina se stmívá a ochlazuje (teplota tratě klesla oproti třetímu tréninku o 11 stupňů, a v v Abú Zabí je nyní 29o).
První vozy na trati. Pouze oba vozy Marussie a HRT rovnou nasadily měkkou sadu pneumatik. Nejrychlejší čas zatím zajíží Pastor Maldonado s časem 1,42.595. Williams zde nevypadá vůbec špatně.
Po sedmi minutách zůstávají v garáži pouze oba Red Bully. Fernando Alonso mezitím zlepšuje svůj čas a ujímá se vedení. Ne však na dluho, Maldonado se také zlepšuje a opět bere vedení. A před španělského pilota se dostává také Kimi Räikkönen.
Po deseti minutách vyjíždí na trať Mark Webber a zanedlouho se připojuje také Sebastian Vettel. Mezitím dělá Lewis Hamilton chybu v zatáčce číslo 12. V dalším kole se však ujímá vedení. Svůj čas vylepšuje i Alonso, který se zařazuje na druhé místo.
První časy Red Bullů Webbera stačí na 12 místo, Vettela na 13. Vettel se pravým zadním kolem dotknul bariéry, nic vážnějšího se však neděje. Dalším kolem se posouvá na 4.pozici.
Hülkenberg a Rosberg jsou prvními, kteří přezouvají na měkkou sadu. Vettel dostává do rádia zprávu, že čas s hodnotou 1,42.351 je dostatečný a záleží na něm, zda chce ještě pokračovat. Němec se rozhoduje ještě zůstat na trati.
Minutu před koncem dělá chybu a roztáčí se Jean-Eric Vergne. Stihne však ještě zajet další kolo. Na druhé místo se na měkké sadě posouvá Nico Rosberg. Komisaři budou posuzovat incident mezi Sergiem Pérezem a Brunem Sennou kvůli blokování.
Vergne si pro Sky Sport stěžuje na vůz, se kterým se prý trápí. Po jeho chybě už byly pneumatiky ve špatném stavu a nebyl tak schopen se zlepšit.
Charles Pic poráží svého týmového kolegu Tima Glocka a také Caterham Vitalije Petrova.
Nejrychlejší tak zůstává čas Lewise Hamiltona s hodnotou 1,41.497 min.
Nepostupující: Vergne (Toro Rosso), Kovalainen (Caterham), Pic (Marussia), Petrov (Caterham), Glock (Marussia), De la Rosa (HRT) a Karthikejan (HRT)
Druhá část - Q2
Druhá část začíná a všechny vozy mají nasazeny měkkou sadu pneumatik. Pérez stanovuje první měřený čas, bry jej však na čele střídá Lotus, nejprve Räikkönen, brzy poté ještě lépe zajíždí Grosjean.
To však platí jen chvíli - s časem 1,41.497 se vedení ujímá opět McLaren Lewise Hamiltona. Fernando Alonso se zlobí, když před sebou vidí Red Bull Marka Webbera. Zajíždí však druhý nejrychlejší čas. Ferrari vysílačkou potvrzuje - viděli jsme to! Analýza časů však ukazuje, že žádný čas neztratil.
Paul Di Resta zatím stále nezajel čas. Vyjíždí na trať až pět minut před koncem, jeho čas stačí na 11 místo.
První šestice tři minuty před koncem zajíždí do garáže. Red Bull obsadil druhé a třetí místo. Vettel udělal na trati pár chyb a v tabulce je zatím za stále nejrychlejším Hamiltonem a svým týmovým kolegou Webberem.
Schumacher se ptá, zda má ještě čas na další kolo. Po odmávání šachovnicovou vlajkou mu patří 14 místo, a ani už nedostane šanci to nijak zlepšit. Jeho inženýr se mu omluvil.
Nejrychlejší kolo: Lewis Hamilton - 1,40.901
Nepostupující: Nico Hulkenberg (Force India), Sergio Pérez (Sauber), Paul Di Resta (Force India), Michael Schumacher (Mercedes), Bruno Senna (Williams), Kamuj Kobajaši (Sauber), Daniel Ricciardo (Toro Rosso)
Třetí část - Q3
A zelené světlo oznamuje začátek poslední části kvalifikace. První vyjíždí na trať Räikkönen, ostatní jej rychle následují. Na okruhu už je nyní tma a teplota se dostala pod 30o.
Nejrychlejší kolo opět zajíždí Hamilton. 1,40.630. Rozhodně dobrý začátek. Následují ho opět oba Red Bully. Pastor Maldonado stále v boxech, ne však na dlouho, jeho čas jej posouvá na třetí místo.
Fernandu Alonsovi stačí jeho čas na šesté místo. Hamilton už ani nemusel zlepšovat své kolo. Jeho čas mu stačil a vyjel si tak pohodlně pole position. Maldonado dojíždí čtvrtý, což Alonsa posouvá na sedmé místo.
Sebastian Vettel zastavil pod hotelem a odstavil svůj vůz. Podle Christiana Hornera jim Renaul zavolal, ať zastaví jeho auto. Renault kontroluje alternátor, KERS a motor. Je však možné, že jde o problém s převodovkou. Komisaři také zkoumají nebezpečné vypuštění vozu v boxech mezi Alonsem a Grosjeanem. Žádný trest však nakonec neudělili.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.