ABÚ ZABÍ - KVALIFIKACE; Lewis Hamilton zvítězil v kvalifikaci na Velkou cenu Abú Zabí, následují ho oba Red Bully, Alonso končí sedmý. Vettel však na konci odstavil svůj vůz a později byl vyloučen.
První část - Q1
První část kvalifikace začíná a na okruhu Yas Marina se stmívá a ochlazuje (teplota tratě klesla oproti třetímu tréninku o 11 stupňů, a v v Abú Zabí je nyní 29o).
První vozy na trati. Pouze oba vozy Marussie a HRT rovnou nasadily měkkou sadu pneumatik. Nejrychlejší čas zatím zajíží Pastor Maldonado s časem 1,42.595. Williams zde nevypadá vůbec špatně.
Po sedmi minutách zůstávají v garáži pouze oba Red Bully. Fernando Alonso mezitím zlepšuje svůj čas a ujímá se vedení. Ne však na dluho, Maldonado se také zlepšuje a opět bere vedení. A před španělského pilota se dostává také Kimi Räikkönen.
Po deseti minutách vyjíždí na trať Mark Webber a zanedlouho se připojuje také Sebastian Vettel. Mezitím dělá Lewis Hamilton chybu v zatáčce číslo 12. V dalším kole se však ujímá vedení. Svůj čas vylepšuje i Alonso, který se zařazuje na druhé místo.
První časy Red Bullů Webbera stačí na 12 místo, Vettela na 13. Vettel se pravým zadním kolem dotknul bariéry, nic vážnějšího se však neděje. Dalším kolem se posouvá na 4.pozici.
Hülkenberg a Rosberg jsou prvními, kteří přezouvají na měkkou sadu. Vettel dostává do rádia zprávu, že čas s hodnotou 1,42.351 je dostatečný a záleží na něm, zda chce ještě pokračovat. Němec se rozhoduje ještě zůstat na trati.
Minutu před koncem dělá chybu a roztáčí se Jean-Eric Vergne. Stihne však ještě zajet další kolo. Na druhé místo se na měkké sadě posouvá Nico Rosberg. Komisaři budou posuzovat incident mezi Sergiem Pérezem a Brunem Sennou kvůli blokování.
Vergne si pro Sky Sport stěžuje na vůz, se kterým se prý trápí. Po jeho chybě už byly pneumatiky ve špatném stavu a nebyl tak schopen se zlepšit.
Charles Pic poráží svého týmového kolegu Tima Glocka a také Caterham Vitalije Petrova.
Nejrychlejší tak zůstává čas Lewise Hamiltona s hodnotou 1,41.497 min.
Nepostupující: Vergne (Toro Rosso), Kovalainen (Caterham), Pic (Marussia), Petrov (Caterham), Glock (Marussia), De la Rosa (HRT) a Karthikejan (HRT)
Druhá část - Q2
Druhá část začíná a všechny vozy mají nasazeny měkkou sadu pneumatik. Pérez stanovuje první měřený čas, bry jej však na čele střídá Lotus, nejprve Räikkönen, brzy poté ještě lépe zajíždí Grosjean.
To však platí jen chvíli - s časem 1,41.497 se vedení ujímá opět McLaren Lewise Hamiltona. Fernando Alonso se zlobí, když před sebou vidí Red Bull Marka Webbera. Zajíždí však druhý nejrychlejší čas. Ferrari vysílačkou potvrzuje - viděli jsme to! Analýza časů však ukazuje, že žádný čas neztratil.
Paul Di Resta zatím stále nezajel čas. Vyjíždí na trať až pět minut před koncem, jeho čas stačí na 11 místo.
První šestice tři minuty před koncem zajíždí do garáže. Red Bull obsadil druhé a třetí místo. Vettel udělal na trati pár chyb a v tabulce je zatím za stále nejrychlejším Hamiltonem a svým týmovým kolegou Webberem.
Schumacher se ptá, zda má ještě čas na další kolo. Po odmávání šachovnicovou vlajkou mu patří 14 místo, a ani už nedostane šanci to nijak zlepšit. Jeho inženýr se mu omluvil.
Nejrychlejší kolo: Lewis Hamilton - 1,40.901
Nepostupující: Nico Hulkenberg (Force India), Sergio Pérez (Sauber), Paul Di Resta (Force India), Michael Schumacher (Mercedes), Bruno Senna (Williams), Kamuj Kobajaši (Sauber), Daniel Ricciardo (Toro Rosso)
Třetí část - Q3
A zelené světlo oznamuje začátek poslední části kvalifikace. První vyjíždí na trať Räikkönen, ostatní jej rychle následují. Na okruhu už je nyní tma a teplota se dostala pod 30o.
Nejrychlejší kolo opět zajíždí Hamilton. 1,40.630. Rozhodně dobrý začátek. Následují ho opět oba Red Bully. Pastor Maldonado stále v boxech, ne však na dlouho, jeho čas jej posouvá na třetí místo.
Fernandu Alonsovi stačí jeho čas na šesté místo. Hamilton už ani nemusel zlepšovat své kolo. Jeho čas mu stačil a vyjel si tak pohodlně pole position. Maldonado dojíždí čtvrtý, což Alonsa posouvá na sedmé místo.
Sebastian Vettel zastavil pod hotelem a odstavil svůj vůz. Podle Christiana Hornera jim Renaul zavolal, ať zastaví jeho auto. Renault kontroluje alternátor, KERS a motor. Je však možné, že jde o problém s převodovkou. Komisaři také zkoumají nebezpečné vypuštění vozu v boxech mezi Alonsem a Grosjeanem. Žádný trest však nakonec neudělili.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.