ABÚ ZABÍ - 3. TRÉNINK; McLareny nejrychlejšími vozy ve třetím tréninku. Sebastian Vettel měl problém s brzdami a na trať vyrazil až v závěru, zajel dvě měřená kola a obsadil třetí příčku.
Ferrari usilovně pracuje na novinkách na svém voze a včera večer porušili večerku, letos již podruhé. Dnes okruh Yas Marina týmy přivítal s teplotou vzduchu 32 °C a tratě 47 °C. Jak už víme, Pirelli přivezlo jejich střední a měkkou sadu, která má být dle dat ze včerejška na kolo o 0,4-0.8s rychlejší .
A zelená na semaforu oznamuje, že se vozy mohou vydat na trať. A téměř ihned všichni piloti vyjíždějí do instalačního kola. Sergio Pérez vede vláček vozů. Jako poslední vyrazil na trať po šesti minutách Fernando Alonso, zatímco ostatní už míří do garáží. Všichni zatím na střední sadě pneumatik.
Räikkönen dostal z boxů zprávu, že nemají žádná GPS data a jeho inženýr mu tak nijak nepomůže vyhnout se provozu. A poté, co vozy zajely do boxů, okruh utichá.
Po třinácti minutách vyráží na trať Kamuj Kobajaši v Sauberu, který stanovuje první měřené kolo s časem 1,49.193. A časy zajíždějí i další piloti. Po chvíli jej druhým místem doplňuje týmový kolega Sergio Pérez.
Prvního místa se však brzy ujímá Kimi Räikkönen (1,44,654), kterého po chybě v prvním kole následuje druhým místem i Romain Grosjean. Mezi piloty Lotusu se však dostává Pérez. Časy na měřené tabuli se po dvaceti minutách zaplňují a mění.
Hned po svém prvním kole se vedení ujímá Hamilton, kterého o 0,285s překonává Maldonado. Hamilton se však nevzdává a dalším kolem překonává čas Venezuelana o 1,128s.
Vettel strávil trénink z velké části v garáži. Rychlost však neztratil. (foto: Red Bull Racing)
Stále čekáme, až se do svého měřeného kola vydají oba Red Bully, Jenson Button a Fernando Alonso. Do konce zbývá necelá půl hodina. Hamilton stále v čele s časem 1,42.851.
Tři ze zmiňované čtveřice už jsou na trati. Webber se zařazuje na páté místo, Alonso na osmé, Button třinácté. Vettel však zatím stále v garáži. Druhým kolem se Webber zlepšuje a to znamená druhé místo pro Australana (o 1,368s pomaleji než Hamilton).
Televizní obrázky ukazují, že mechanici pracují na brzdách Red Bullu Sebastiana Vettela, což vysvětluje jeho absenci.
Fernando Alonso se zlepšuje a zajíždí třetí nejlepší čas. Po čtyřiceti minutách jsou však v čele tabulky oba McLareny. Lewis Hamilton zlepšil svůj čas (1,42.148), o 0,731 pomaleji než jeho týmový kolega Button.
Prvními jezdci na měkké sadě jsou Grosjean a Senna. Zatímco v garáži Red Bullu se stále usilovně pracuje a do konce tréninku zbývá již jen 18 minut. Vettel sedí v autě a je připraven vyrazit. Vypadá to však na problém v oblasti předních brzd.
Zbývá dvanáct minut a uvidíme, zda Vettel zvládne vyjet na trať alespoň na pár kol. Rozhodně to pro něj není ideální začátek soboty. Na čele zatím stále oba McLareny. Romain Grosjean obsadil třetí místo, když na prvního Hamiltona ztrácí 1,113s.
Deset minut do konce a okruh znovu utichá. Piloti zajeli pro výměnu na měkkou sadu pneumatik. Ticho prolamuje Hülkenberg, následován dalšími závodníky.
Pět minut do konce, rovnou na měkké sadě - vyráží na trať Sebastian Vettel, své první měřené kolo však vzdává a patří mu až 24.kolo. Čeká ho ještě jedno. Hamilton zlepšuje svůj čas. Button stále druhý, třetí místo patří Webberovi.
Měkká sada pneumatik nevypadá tak rychleji, jak se předpokládalo. Vettel ve svém druhém kole zajíždí třetí nejrychlejší čas, 1,42.614. McLaren tedy první a druhý. Red Bull třetí a čtvrtý.
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 325,5 km/hod; 2. Senna - 322,4; 3. Kobajaši - 322,1; 4. Ricciardo - 319, 8; 5. Vergne - 319,4; 6. Massa - 319,1; 7. Alonso - 318,6; 8. Pérez - 318,5...23. Webber - 311,5; 24. Vettel - 311,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.