ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel nenašel přemožitele ve druhém tréninku. Lewisovi Hamiltonovi scházelo 17 setin, jeho týmovému kolegovi Jensonovi Buttonovi další půl sekunda.
Druhý trénink začínal v Abú Zabí v podvečer za západu slunce, teploty odpovídaly těm, které můžeme očekávat v kvalifikaci i v závodě: vzduch kolem 30 °C, asfalt o tři stupně více.
Zasáhla do něj i pětice závodních pilotů, kteří ráno své vozy nechaly testovacím jezdcům: Narain Karthikeyan (HRT), Vitalij Petrov (Caterham), Charles Pic (Marussia), Paul di Resta (Force India) a Bruno Senna (Williams), na něhož v Grove předevčírem neuplatnili opci (více zde)
Na dráze se jako první v 17 hod místního času objevily Saubery a začalo se hned zostra měřenými koly. Po pěti min se na čele objevil Vettel (1:42,730 min; sektory: 18,0/43,2/41,3 s), za ním se s odstupem 1,6 s držely Lotusy.
Ferrari zkoušelo své nové přední křídlo, které má vylepšit konzistenci na úkor celkového přítlaku, deflektory pod nosem i nové zadní křídlo, které by mělo lépe fungovat s upraveným difuzorem nasazeným v Indii. Zatímco se McLareny držely na čele Red Bullů, Ferrari postupně zrychlovalo.
Grosjean v garáži v průběhu druhého tréninku (foto: Rexona F1)
Po 24 min vystřídal Red Bull na čele Hamilton s časem 1:43:095 (17,8/43,0/41,1), když dokázal z Vettelova času ukrojit dvě desetiny v každém sektoru. Mezitím byl upozorněn, že pokud bude pokračovat v jízdě, přijdou o šanci učinit změnu v nastavení - Brit se však rozhodl pokračovat, s vozem byl spokojený.
Ferrari Alonso jezdil zpočátku s novým křídlem a novými deflektory, dosáhl s nimi pátou nejvyšší rychlost (318 km/hod). Po 25 min se je Ferrari rozhodlo vyměnit za staré. Nové zadní křídlo na voze zůstalo. Cílem je maximalizovat přítlak generovaný podlahou. Tým i ve druhém tréninku stále testuje.
V polovině se již řádně setmělo a teploty rychle klesaly a jezdci přezouvali na měkké pneumatiky, jako první Pérez se Sauberem. Lotus měnil Kimimu výfuky.
Pořadí bylo následující:1. Hamilton 1:42,0952. Vettel + 0,5273. Button + 0,5474. Webber + 0,8305. Alonso + 0,9726. Rosberg + 1,1057. Massa + 1,1168. Pérez + 1,361
Výfuky Mercedesu: pod kapotou je obrovské teplo (foto: Daimler AG)
Po 50 min Hamiltona, jenž se věnoval také delšímu stintu na měkčí sadě pneumatik, přestihl opět Vettel - 1:42,056 min. Oba se přetahovali o nejrychlejší kolo, o 2 desetiny měl navrch Sebastian - 1:41,751 (17,9/42,9/40,8), Lewis 1:41,919 (17,8/42,9/41,0).
V 64. min dostává Petrov smyk v první zatáčce ve vylepšeném monopostu s novými výfuky, bočnicemi, brzdovými kanálky, podlahou a difuzorem. Na Vergneho před sebou ztrácí 2 desetiny.
Caterham není v nejlepší situaci poté, co je v šampionátu na 11. příčku odsunula Marussia, což bude mít nepříznivý dopad na jejich příjmy. Tým bude možná muset vzít dva platící piloty a pustí Kovalainena, jenž u nich pobírá v přepočtu kolem 40 mil. Kč ročně, zatímco Petrov týmu přinesl čtyřnásobek. Nad Finem se vznáší hrozba, že se příští rok ocitne bez místa.
O chvíli později se ve smyku ocitá v zatáčce č. 17 i Karthikeyan a skáče přes obrubníky. Po projetí Alonsa, jenž probrzdil na dlouhé zadní rovince, pokračuje dále.
V závěru při závodních simulacích s těžkými vozy Vettela, jenž zrychlil zejména ve druhém sektoru, již nikdo nepřekonal - nejblíže mu byl Hamilton (+ 0,168), druhý Button byl o další půl sekundu zpět. A to i přesto, že McLareny a Red Bully dosahovaly nejnižších maximálních rychlostí. Lotus večer zakončil 2,6s tréninkovou zastávkou v boxech.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 322,5 km/hod; Maldonado - 322,0; 3. Senna - 322,0; 4. Kobajaši - 321,0; 5. Alonso - 319,8; 6. Massa - 319,6; 7. Vergne - 319,2; 8. Hülkenberg - 318,2...21. Hamilton - 314,1; 22. Button - 314,0; 23. Webber - 311,9; 24. Vettel - 311,4.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.