Po šestiměsíční pauze mohl dnes, 1. listopadu, nastoupit bývalý aerodynamik Mercedesu, Loic Bigois, k Ferrari.
Už v květnu letošního roku se Loic Bigois a tým Mercedes dohodli na tom, že ukončí svoji spolupráci. Mercedes tehdy jmenoval Geoffa Willise technickým ředitelem. Aerodynamické oddělení je tak podřízeno přímo jemu. Loicovi bylo nabídnuto jiné místo, které dle slov ředitele týmu, Rosse Brawna, odmítl.
Po v F1 obvyklé půlroční lhůtě včera vypršena jeho smlouva s Mercedesem. Dle informací webu gocar.gr by měl Bigois ode dneška pracovat pro tým Ferrari. V Maranellu by měl údajně převzít oddělení aerodynamiky, jehož poslední šéfové John Iley a Marco de Luca již u týmu nejsou. Po odchodu de Lucy měl v oddělení zaskočit Nikolas Tombazis. Tento Řek je ale zároveň šéfdesignérem týmu.
Řečtí novináři mají za to, že Nikolas se bude v budoucnosti věnovat jeho úkolům vyplývajícím z role šéfdesignéra a Bigois se stane šéfem oddělení aerodynamiky. Posila pro tým Ferrari se bude hodit, protože v uplynulých týdnech bylo znát, že Fernando Alonso na Sebastiana Vettela z Red Bullu začíná zrácet.
Loic Bigois má 52 let a v F1 pracuje již od roku 1990, tehdy si ho vybral tým Ligier. V roce 2001 se z tohoto týmu, který se mezitím stal Prostem, přesunul do Minardi a v roce 2003 do Williamsu. Tam vystřídal Antoniu Terziovou, jež navrhla ne zrovna úspěšnou příď monopostů, kterým se přezdívalo kladivoun. V roce 2007 odešel do Hondy a v roce 2009 stál za ziskem titulu nástupce Hondy, týmu Brawn. Do začátku letošního roku pak pracoval pro následovníka Brawnu, Mercedes.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.