Po šestiměsíční pauze mohl dnes, 1. listopadu, nastoupit bývalý aerodynamik Mercedesu, Loic Bigois, k Ferrari.
Už v květnu letošního roku se Loic Bigois a tým Mercedes dohodli na tom, že ukončí svoji spolupráci. Mercedes tehdy jmenoval Geoffa Willise technickým ředitelem. Aerodynamické oddělení je tak podřízeno přímo jemu. Loicovi bylo nabídnuto jiné místo, které dle slov ředitele týmu, Rosse Brawna, odmítl.
Po v F1 obvyklé půlroční lhůtě včera vypršena jeho smlouva s Mercedesem. Dle informací webu gocar.gr by měl Bigois ode dneška pracovat pro tým Ferrari. V Maranellu by měl údajně převzít oddělení aerodynamiky, jehož poslední šéfové John Iley a Marco de Luca již u týmu nejsou. Po odchodu de Lucy měl v oddělení zaskočit Nikolas Tombazis. Tento Řek je ale zároveň šéfdesignérem týmu.
Řečtí novináři mají za to, že Nikolas se bude v budoucnosti věnovat jeho úkolům vyplývajícím z role šéfdesignéra a Bigois se stane šéfem oddělení aerodynamiky. Posila pro tým Ferrari se bude hodit, protože v uplynulých týdnech bylo znát, že Fernando Alonso na Sebastiana Vettela z Red Bullu začíná zrácet.
Loic Bigois má 52 let a v F1 pracuje již od roku 1990, tehdy si ho vybral tým Ligier. V roce 2001 se z tohoto týmu, který se mezitím stal Prostem, přesunul do Minardi a v roce 2003 do Williamsu. Tam vystřídal Antoniu Terziovou, jež navrhla ne zrovna úspěšnou příď monopostů, kterým se přezdívalo kladivoun. V roce 2007 odešel do Hondy a v roce 2009 stál za ziskem titulu nástupce Hondy, týmu Brawn. Do začátku letošního roku pak pracoval pro následovníka Brawnu, Mercedes.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.