V závěru šampionátu vrcholí nejen bitva o titul mistra světa, ale i o umístění v poháru konstruktérů mezi ostatními týmy. O páté místo bojuje Mercedes a Sauber, a právě švýcarská stáj potřebuje nyní všechny dostupné body. A to od obou jezdců.
Sauber je letos příjemným překvapením, několikrát se umístil na stupních vítězů a bojuje o páté místo v Poháru konstruktérů s trápícím se Mercedesem.
Momentálně šestý Sauber ztrácí na Mercedes dvacet bodů. Sauber však, jak řekla i jeho šéfka, Monisha Kaltenbornová, přichází zbytečně o mnoho bodů. "Jsme velmi zklamaní," řekla Autosportu po posledním závodě, kde Pérez ani Kobajaši nebodovali.
"Musíme bodovat, jak jen to půjde, abychom mohli bojovat o páté místo, nebo bránit současné šesté. Nezískali jsme ani bod, což je zklamání. Náš cíl je stále stejný, ale bude to teď ještě složitější. Chceme bojovat o lepší umístění, ale základem jsou body od obou jezdců," pokračuje.
Mercedes sice od Velké ceny Singapuru nezískal ani bod a očividně se trápí, Kaltenbornovou to ale nijak nevzrušuje a pořád si stojí za svým: "Jsou stále o dvacet bodů před námi. Nepotřebují bodovat, pokud nebudeme ani my. Vše je to o dojíždění v nejlepší desítce. A doufám, že je to stále otevřené."
Sergio Pérez před Nicem Rosbergem v Indii (foto: Sauber Motorsport AG)
Do konce sezony zbývají tři závody: v Abú Zabí, na novém okruhu v Austinu a v Brazílii. Pátý Mercedes má 136 bodů, šestý Sauber 116 a sedmá Force India 93 bodů.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.