Zajímavá podívaná se včera naskytla přítomným v boxech poté, co Sebastian Vettel jako první projel cílem. Do boxů byl dotlačen druhým Red Bullem řízeným Markem Webberem.
Nebylo to tím, že by lídrovi šampionátu došlo palivo nebo že by byl jeho týmový kolega tak naštvaný a rozhodl se do něj zezadu narazit. Vettel si jen neuvědomil, kde přesně musí zastavit a při dojíždění do boxů příliš brzy vypnul motor. Jeho chybu napravil Webber, který jej dotlačil na správné místo, byť při tom poškodil nos svého monopostu.
"Vypnul jsem auto. Bylo mi řečeno, že mám zaparkovat pod pódiem, ale nevěděl jsem, jak je daleko. Nezapamatoval jsem si to z minulého roku. Myslím, že to je jediná větší chyba, která se nám o tomto víkendu přihodila," vysvětloval Vettel na tiskové konferenci o pár okamžiků později.
"Ale nic se ve skutečnosti nestalo a Mark mě potlačil. Kvůli těmto věcem je populární. Myslím, že loni svezl na Nürburgringu Fernanda, když zastavil na trati. Ano, trochu mě potlačil, abych se dostal do Parc Fermé, kde jsem měl zastavit auto. Děkuji," dodal čerstvý vítěz Velké ceny Indie.
Mark Webber tlačí svého týmového kolegu na správné místo v boxech (foto: Red Bull Racing)
Hůře dopadl Jenson Button po vítězství s Brawnem před třemi lety v Monaku, kdy své auto odstavil při vjezdu do boxové uličky, a pak musel přes celou rovinku běžet k místu předávání trofejí, kde na něj již čekala knížecí rodina se zástupci médií.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.