Christian Horner hovoří o izolaci svého týmu, který dobrovolně opustil Asociaci týmů F1 (FOTA). Tvrdí, že Red Bull nemá nejvyšší rozpočet v F1.
Red Bull se občas ocitá v izolaci, když nesouhlasí s názory ostatních týmů, které se týkají úpravy regulí či kontroly nákladů v F1. Nad dodržováním Dohody o omezení zdrojů by podle něj neměla například bdít FIA, pokud součástí dohody nebude omezení utrácení v oblasti motorů.
Izolaci rakouské stáje, která dominovala minulým dvěma sezónám F1 a i letos s pohodlným 77bodovým náskokem vede v šampionátu konstruktérů, ilustruje schůzka šéfu týmů v Suzuce, na kterou nebyl pozván Horner ani Franz Tost - šéf sesterské stáje Toro Rosso.
Horner si v rozhovoru pro Autosport uvědomuje, že se v názorech liší od ostatních, starosti mu to však nedělá: "Během naší existence chceme odvádět co nejlepší práci a pokoušet se vyhrávat velké ceny a bojovat o mistrovské tituly."
Sebastian Vettel vyhrál tři poslední velké ceny (foto: Red Bull Racing)
Red Bull letos již několikrát podstatně přepracoval svůj vůz RB8 a někteří na něj poukazují jako na tým s nejrozsáhlejšími zdroji. "Samozřejmě si uvědomujeme náklady. Nemáme největší rozpočet v F1. Jen se podívejte na ostatní smlouvy pilotů, o nichž se nyní hovoří. Vypadá to ironicky, když ostatní hovoří o snižování nákladů, zatímco se drží na takových úrovních.
Já jsem s naší pozicí zcela spokojený. Soustředíme se na odvádění té nejlepší práce, které jsme schopni. V naší pozici vůči omezování zdrojů jsme velmi konzistentní, a pokud to je nepříjemné pro ostatní, je to jejich problém, ne náš," pokračuje šéf závodního týmu Red Bullu.
Red Bull a Toro Rosso letos již dříve odmítli navrhovaný dozor FIA nad dodržováním Dohody o omezení zdrojů (RRA), která tak nemohla být začleněna do pravidel pro rok 2013 - k čemuž bylo zapotřebí jednomyslné shody týmů.
V Koreji jsme se po dlouhé době dočkali nového lídra šampionátu (foto: Red Bull Racing)
Podle Hornera by pro ně bylo špatné, kdyby v tomto souhlasili s ostatními, protože by se jejich tým dostal ve srovnání s týmy automobilek do nevýhody: "Našim názorem vždy bylo, že RRA není efektivním způsobem řízení nákladů, pokud si vyberete pouze určité prvky.
Máte výjimky, odlišné korporace, které disponují vlastnictvím týmů různými způsoby. My jsme vždy tvrdili, že chceme něco, co je transparentní a všezahrnující. RRA, RRA týkající se šasi, jak se o ní před tím hovořilo, to určitě nesplňuje.
Pokud by zahrnovala i motory, byla by zajímavější. Našim základním názorem však je, že nejlepším způsobem pro řízení nákladů je stabilita pravidel, protože pozorujeme, jak spoustě týmů a nezávislým týmům umožnila být v současné F1 konkurenceschopnými.
Proto pevně věříme, že stabilní technická a sportovní pravidla jsou nejlepším způsobem kontroly nákladů v protikladu k omezování zdrojů, které nenakládá se všemi členy rovnocenně," dodává Horner.
Red Bull v posledních závodech nasadil několik vylepšení a dále usilovně vyvíjí. Významnnější novinky na voze RB8 budeme moci podle odborného poradce Helmuta Marka vídávat v následujících závodech až po Velkou cenu Abú Zabí.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.