Bývalý prezident FIA, Max Mosley, věří, že jeho nástupce, Jean Todt, bude muset více jít za svými cíli v F1.
Mosleyho vláda nad FIA byla charakteristická několika střety s týmy, včetně řady návrhů ohledně rozpočtových stropů pro týmy v roce 2009, tyto spory vedly až ve výhružky týmů, že seriál opustí. Mosleyho učinkování ve FIA bylo na venek hodně turbulentní, nicméně neshody ohledně budoucnosti Formule 1 pokračují. Podle Mosleyho je Todt teď až moc opatrný.
"Má úplně jiný styl. Jak efektivní to je, se nedá tak říci. Stále je ve svém prvním mandátu. Myslím, že bude pokračovat, ale pracuje od devíti od rána do devíti do noci. Je to mnohem tvrdší, než to vypadá zvenčí. Pokud bude pokračovat, tak to pak bude vidět. Teď je možná trochu moc neochotný konfrontace. Vypadá, že je s ostatními ve shodě. Je dobré být s ostaními ve shodě, ale občas je prostě musíte přinutit, aby něco dělali," řekl Max Mosley pro 'Sky Sports F1'.
"Když se vrátím do roku 2003, kdy se týmy nechtěly domluvit ohledně nákladů, tak jsem prostě řekl, že končíme s kvalfikačními motory a vozy a že od šesti budeme mít parc fermé. Týmy byly nepříčetné, ale bylo správné to udělat a teď lidé souhlasí s tím, že nejsou kvalifikační auta a motory. Občas se jim musíte postavit."
V roce 2009 byla po neshodách s Mosleym utvořena Formula One Teams' Association (FOTA). Její vliv poté slábl, řady této organizace nakonec opustila mistrovská stáj Red Bull Racing, Scuderia Ferrari a další stáje. Podle Mosleyho FOTA nikdy opravdu neuspěla.
"Jednou věcí je, že týmy bojují mezi sebou a nevím, jak by spolu měly kdy vycházet ve společných zájmech. To je funkce FIA. Věci jako například Resource Restriction Agreement by měly být na FIA. Budete jako tým žalovat Red Bull, když si budete myslet, že utrácí až moc?"
Mosley s odstupem času věří, že jeho záměr zavést nákladové stropy nebyl ovlivněn aférou o jeho soukromém životě, kterou vyvolali novináři. Podle jeho slov bylo jediným týmem, který návrh blokoval, Ferrari. "[Rozpočtové omezení] by fungovalo. Pokud by ale bylo realizovatelné na všech. Zatavilo to pouze to, že se mi jej nepodařilo prosadit. Měl jsem být schopen říci Ferrari: 'Buď do toho půjdete nebo nepůjdete, ale to jsou pravidla'. Nemohl jsem to ale udělat, protože když jsem měl ten problém s novináři, tak dva týmy, které při mě stály byly Williams a Ferrari."
"Takže by to bylo na dlouhé lokty a v roce 2009 některé bohatší týmy viděly, že když jste bohatším týmem a dalších sedm nebo devět je chudších, tak máte méně konkurence."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.