Bývalý prezident FIA, Max Mosley, věří, že jeho nástupce, Jean Todt, bude muset více jít za svými cíli v F1.
Mosleyho vláda nad FIA byla charakteristická několika střety s týmy, včetně řady návrhů ohledně rozpočtových stropů pro týmy v roce 2009, tyto spory vedly až ve výhružky týmů, že seriál opustí. Mosleyho učinkování ve FIA bylo na venek hodně turbulentní, nicméně neshody ohledně budoucnosti Formule 1 pokračují. Podle Mosleyho je Todt teď až moc opatrný.
"Má úplně jiný styl. Jak efektivní to je, se nedá tak říci. Stále je ve svém prvním mandátu. Myslím, že bude pokračovat, ale pracuje od devíti od rána do devíti do noci. Je to mnohem tvrdší, než to vypadá zvenčí. Pokud bude pokračovat, tak to pak bude vidět. Teď je možná trochu moc neochotný konfrontace. Vypadá, že je s ostatními ve shodě. Je dobré být s ostaními ve shodě, ale občas je prostě musíte přinutit, aby něco dělali," řekl Max Mosley pro 'Sky Sports F1'.
"Když se vrátím do roku 2003, kdy se týmy nechtěly domluvit ohledně nákladů, tak jsem prostě řekl, že končíme s kvalfikačními motory a vozy a že od šesti budeme mít parc fermé. Týmy byly nepříčetné, ale bylo správné to udělat a teď lidé souhlasí s tím, že nejsou kvalifikační auta a motory. Občas se jim musíte postavit."
V roce 2009 byla po neshodách s Mosleym utvořena Formula One Teams' Association (FOTA). Její vliv poté slábl, řady této organizace nakonec opustila mistrovská stáj Red Bull Racing, Scuderia Ferrari a další stáje. Podle Mosleyho FOTA nikdy opravdu neuspěla.
"Jednou věcí je, že týmy bojují mezi sebou a nevím, jak by spolu měly kdy vycházet ve společných zájmech. To je funkce FIA. Věci jako například Resource Restriction Agreement by měly být na FIA. Budete jako tým žalovat Red Bull, když si budete myslet, že utrácí až moc?"
Mosley s odstupem času věří, že jeho záměr zavést nákladové stropy nebyl ovlivněn aférou o jeho soukromém životě, kterou vyvolali novináři. Podle jeho slov bylo jediným týmem, který návrh blokoval, Ferrari. "[Rozpočtové omezení] by fungovalo. Pokud by ale bylo realizovatelné na všech. Zatavilo to pouze to, že se mi jej nepodařilo prosadit. Měl jsem být schopen říci Ferrari: 'Buď do toho půjdete nebo nepůjdete, ale to jsou pravidla'. Nemohl jsem to ale udělat, protože když jsem měl ten problém s novináři, tak dva týmy, které při mě stály byly Williams a Ferrari."
"Takže by to bylo na dlouhé lokty a v roce 2009 některé bohatší týmy viděly, že když jste bohatším týmem a dalších sedm nebo devět je chudších, tak máte méně konkurence."
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.