Slavný britský Cosworth je na prodej. Majitelé zadali společnosti UBS úkol najít nového majitele.
Cosworth chtějí prodat jeho současní majitelé Garry Forsythe a Kevin Kalkhoven, kteří působili v IndyCar a před 8 lety jej zakoupili od Fordu.
Nyní se spekuluje o tom, kdo by mohl získat společnost, která svou činnost zahájila v roce 1958 v malé londýnské dílně. Favoritem je dle odborníků zatím Rolls Royce, s nímž působí v leteckém průmyslu, zájem by podle nich mohla mít také společnost GHN.
Výkonný ředitel Cosworthu Tim Routsis pro The Times uvádí: "Dali jsme si na 18 měsíců pauzu a správní rada rozhodla, že už nemůžeme déle čekat, jinak budeme ztrácet." Cosworth podle něj může být pro soukromé investory či pro obchodníky.
Cosworth v historii dosáhl se svými motory velkých sportovních úspěchů: 176 vítězství ve Formuli 1 či 20 po sobě jdoucích vítězství v Indy500 se svou elektronikou. V F1 je po Ferrari druhým nejúspěšnějším výrobcem motorů. Nyní své pohonné jednotky dodává týmům HRT a Marussia.
Atmosférický 2,4l osmiválec, který Cosworth dodává týmům F1 (foto: Cosworth)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.