Slavný britský Cosworth je na prodej. Majitelé zadali společnosti UBS úkol najít nového majitele.
Cosworth chtějí prodat jeho současní majitelé Garry Forsythe a Kevin Kalkhoven, kteří působili v IndyCar a před 8 lety jej zakoupili od Fordu.
Nyní se spekuluje o tom, kdo by mohl získat společnost, která svou činnost zahájila v roce 1958 v malé londýnské dílně. Favoritem je dle odborníků zatím Rolls Royce, s nímž působí v leteckém průmyslu, zájem by podle nich mohla mít také společnost GHN.
Výkonný ředitel Cosworthu Tim Routsis pro The Times uvádí: "Dali jsme si na 18 měsíců pauzu a správní rada rozhodla, že už nemůžeme déle čekat, jinak budeme ztrácet." Cosworth podle něj může být pro soukromé investory či pro obchodníky.
Cosworth v historii dosáhl se svými motory velkých sportovních úspěchů: 176 vítězství ve Formuli 1 či 20 po sobě jdoucích vítězství v Indy500 se svou elektronikou. V F1 je po Ferrari druhým nejúspěšnějším výrobcem motorů. Nyní své pohonné jednotky dodává týmům HRT a Marussia.
Atmosférický 2,4l osmiválec, který Cosworth dodává týmům F1 (foto: Cosworth)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.